בסרטון ויראלי שהועלה לרשת החברתית TikTok, ד"ר ג'ן קודל, רופאה מומחית בתחום המין, חושפת מידע מפתיע לגבי האורך הממוצע של הפין. לטענתה, רוב הגברים מאמינים בטעות שהפין הממוצע הוא ארוך יותר ממה שהוא באמת כאשר הוא במצב זקפה.

ד"ר קודל הסבירה כי יש שתי סיבות עיקריות לתפיסה המוטעית הזו: ראשית, קיים לחץ חברתי רב על גברים להיות "בעלי איבר מין גדול", הן מבחינת הפין והן באופן כללי יותר. שנית, פורנוגרפיה ותקשורת המונים יוצרות ציפיות לא מציאותיות לגבי גודל האיבר הגברי.

מסתבר שגודל הפין הממוצע קטן משחשבנו (צילום: אינג'אימג')
מסתבר שגודל הפין הממוצע קטן משחשבנו (צילום: אינג'אימג')

על פי הנתונים שחשפה הרופאה, גודלו של הפין הממוצע כאשר הוא רפוי הוא 9.1 סנטימטרים, ואילו כאשר הוא זקוף - רק 13.1 סנטימטרים בממוצע. "האורך הזה הוא קצר יותר ממה שהרבה אנשים חשבו עד היום", אמרה. עוד הוסיפה הד"ר כי אין קשר הכרחי בין גודל הפין לבין הנאה מינית או יכולת מינית.

רבים מהגולשים ברשת החברתית הגיבו לנתונים הללו, והסבירו כי הם חשבו שהממוצע גבוה בהרבה. חלקם אף הביעו הקלה שהם מעל הממוצע. עם זאת, גולשים אחרים ציינו שהגודל אינו הדבר החשוב, ושמה שבאמת משנה הוא מה הגבר עושה עם מה שיש לו - גדול או קטן.

רבים חשבו שהם לא מתקרבים לממוצע אך הופתעו לגלות שהם דווקא עוברים אותו (צילום: אינג'אימג')
רבים חשבו שהם לא מתקרבים לממוצע אך הופתעו לגלות שהם דווקא עוברים אותו (צילום: אינג'אימג')

הסרטון של ד"ר קודל הפך ויראלי וצבר מיליוני צפיות, ככל הנראה משום שנגע בנושא רגיש שיש סביבו מיתוסים רבים. שיתוף מידע מדעי ורפואי מדויק יכול לעזור לגברים להימנע מלהשוות את עצמם לסטנדרטים בלתי מציאותיים, ולקבל את עצמם כמו שהם. הרופאה סיכמה כי הדבר החשוב הוא אופן השימוש בכלים שיש לך, ולא גודלם.