קפסולות הקפה של נספרסו הפכו בשנים האחרונות לדרך פופולרית להכנת קפה בבית. הן נוחות לשימוש ומגיעות בטעמים מגוונים. וכמו לכל דבר בחיים, יש גם את החברות המתחרות המייצרות קפסולות דומות במגוון טעמים - אך מה הסוד של נספרסו שגורם לקפה שלה להיות יוצא מן הכלל ואיך זה שהיא ממשיכה להוביל בשוק?

היוטיובר, הבריסטה ויועץ הקפה ג'יימס הופמן, העלה סרטון ליוטיוב בו הוא מסביר על היתרונות שבקפסולות הקפה של נספרסו ועל הפטנטים שמייחדים את הקפה שלה. צפו:

בסרטון, הופמן מסביר את ההבדלים בין קפסולות נספרסו לקפסולות קפה רגילות. הוא מתחיל בהסבר על מבנה הקפסולה של נספרסו העשויה מאלומיניום דק במיוחד. עוד הוא הסביר כי מבנה הקפסולה הייחודי של נספרסו מאפשר להפיק אספרסו באיכות גבוהה. האלומיניום הדק מאפשר למים להגיע לטמפרטורה גבוהה יותר, מה שתורם להפקת טעם חזק ועשיר יותר. הפתח הקטן מאפשר למים לזרום באופן אחיד דרך הקפסולה ולמנוע מחלקיקי קפה להיכנס למכונה.

הוא המשיך והסביר את שיטת המיצוי של הקפה של נספרסו. בשיטה זו, המים מתחממים ומוזרמים דרך הקפסולה תוך שניות ספורות. לחץ המים הגבוה מאפשר למיצוי מרבי של הטעם והארומה של הקפה. הופמן טען כי שיטת המיצוי של נספרסו מאפשרת להפיק אספרסו באיכות גבוהה, עם טעם חזק ועשיר.

נספרסו (צילום: יחצ נספרסו)
נספרסו (צילום: יחצ נספרסו)

בסך הכל, הוא  סיכם כי קפסולות נספרסו הן אופציה נוחה וקלה להכנת קפה, אך הן יקרות יותר ופחות ידידותיות לסביבה. קפסולות קפה רגילות הן אופציה זולה יותר וידידותית לסביבה יותר, אך הן פחות נוחות לשימוש ומציעות מגוון טעמים מצומצם יותר.