אימה בשחקים: פאנל בקיר מטוס "אלסקה איירליינס" התפוצץ בשבוע שעבר במהלך טיסה בגובה 16 אלף רגל. מטוס הבואינג 737 מקס 9 שעליו 171 נוסעים ושישה אנשי צוות והיה בדרכו לאונטריו, קליפורניה, נחת בחזרה בשדה התעופה בפורטלנד, אורגון, פחות מ-30 דקות לאחר ההמראה, כאשר כל הנוסעים ואנשי הצוות שלמים ובריאים. אחרי שנרגעו והתאוששו מהסיוט, הנוסעים שהיו על הטיסה משחזרים את הרגעים הדרמטיים.

לא כטב"מ: כך בוצע החיסול של בכיר חיזבאללה בלבנון | פרטים חדשים
בזמן שבלינקן נערך לשיחה קשה עם נתניהו: המשחק הכפול של ארה"ב נחשף

"המסכות יורדות, אני כל כך מפחדת עכשיו", כתבה להוריה אמה וו, אחת הנוסעות, בזמן שהייתה על המטוס. "בבקשה תתפללו בשבילי. אני לא רוצה למות". היא סיפרה ל-CNN שזה היה "מפחיד מאוד" ו"סוריאליסטי מאוד", ושיחזרה את הדרמה שהתחוללה בין שמיים וארץ: "התעוררתי כשהמטוס פשוט נפל וידעתי שזו לא סתם מערבולת רגילה כי המסכות ירדו, ואז הפאניקה בהחלט התחילה לתת את אותותיה. אתה פשוט חושב שזה לעולם לא יקרה לך - ואז זה ממש קרה לי".

"אני כל כך אסירת תודה לשתי הנשים שישבו לידי", אמרה וו. "הן שפשפו לי את הגב, נתנו לי נחמה".

בפוסט וסרטון שהעלתה לרשתות החברתיות, תיארה וו כיצד התגלגלו האירועים המצמררים: "נרדמתי והיינו כנראה 20 דקות באוויר. הרגשתי שכל המטוס נופל והמסכות נופלות, ואנשים צורחים. הדיילים חילקו בלוני חמצן לנוסעים שנזקקו להם. התחרפנתי כי התיק שלי לא התנפח וזה ממש מה שאומרים לך בעניין הבטיחות, כמו 'אל תדאג, אתה עדיין מקבל אוויר'. זה היה פשוט כל כך מפחיד", סיפרה.

@amiepan_ #alaskaairlines #scary #airport #usa🇺🇸 #airplane #airline ♬ original sound - Amie Pan

"הטייס הגיע ואמר לכולם לעטות את המסכה לפני שעוזרים לאחרים, ממש מילה במילה מה שאתה שומע בתדריך הבטיחות. זה היה כל כך סוריאליסטי".

היא ציינה בראיון ל-CNN כי חברת התעופה שלחה מייל התנצלות לנוסעים והבטיחה להחזיר את עלות הכרטיס תוך שהיא מציעה תשלום נוסף של 1,500 דולר עבור "כל אי נוחות".

"כל מה שקיבלתי היה חטיפים בחינם וטיסת פיצוי עם יותר מקום לרגליים", אמרה וו. "אני לא יודעת, אני פשוט מרגישה שהחזר טיסה עם יותר מקום לרגליים ומים וחטיפים בחינם זה לא מספיק", הוסיפה.

"ממש חשבנו שאנחנו הולכים למות", אמרה סרייזואר און, שהייתה על הטיסה עם בנה בן ה-12 ג'וזייה מקאול, ל"וול סטריט ג'ורנל".

הילד סיפר שראה את הטלפון שלו ואת הדובי שסבתו מקמבודיה נתנה לו עפים החוצה מהחור, שנוצר שורה לפני המושבים שלהם.

נוסע אחר, כריסטופר היקמן, סיפר כי שמע אישה צועקת: "החולצה של הבן שלי נקרעה!".

אוון גריינג'ר, נוסע שישב במושב 16F סמוך לדלת היציאה, סיפר לחדשות NBC כי שמע "בום חזק" שאחריו "נכנס משב רוח" לתא הנוסעים.

"לא רציתי להסתכל אחורה ולראות מה קורה", אמר. "הפוקוס שלי באותו רגע היה רק לנשום לתוך מסכת החמצן ולסמוך על כך שצוות הטיסה יעשה כל שביכולתו כדי לשמור עלינו".

הנוסעת אליזבת' לה תיארה גם היא את הרעש החזק. "פתאום שמעתי כמו מפץ גדול ולא ידעתי בדיוק מה קורה, ואז הסתכלתי למעלה ומסכות החמצן היו תלויות מהתקרה", סיפר לה לערוץ החדשות OC Hawk. "ואז אני מסתכלת שמאלה ויש את החלק הענק הזה, חלק מהמטוס חסר", אמרה והוסיפה כי הנוסעים נשארו במושבים חגורים בחגורות הבטיחות שלהם.

"לא יכולתי לחשוב ישר בגלל עוצמת הרוח", אמרה לה. "פשוט לא האמנתי למראה עיניי. נפער חור. אפשר היה לראות את העיר ואת הכוכבים ואת כל מה שנמצא ממש מחוץ לחלון. זה היה מטורף".

לפי המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה את החלק שהתפוצץ מצא מורה בבית ספר בפורטלנד בחצר האחורית שלו. כל מטוסי הבואינג 737 מקס 9 ששימשו את "אלסקה איירליינס" ו"יונייטד איירליינס" קורקעו בעקבות התקרית.