תחתונים - כמה פעמים ביום באמת צריך להחליף? התשובה לשאלה המסקרנת הזו עשויה להפתיע אתכם: גברים יכולים, ככל הנראה, להסתפק בהחלפת תחתונים כל יומיים במקום כל יום, כך טוענים מומחים.

"במקרים של פעילות מינימלית ללא הזעה, החלפת תחתונים כל יומיים עשויה להיות סבירה", כך אמרה ד"ר אנג'ו מתיל, רופאת עור במרפאת ClinicSpots שבהודו, לעיתון ה-Daily Mail השבוע. "סגנונות רחבים יותר לגברים, כמו בוקסרים, מאפשרים גם לבישה ארוכה יותר", הוסיפה.

באיזו תדירות כדאי להחליף תחתונים? התשובה עשויה להפתיע אתכם (צילום: אינג'אימג')
באיזו תדירות כדאי להחליף תחתונים? התשובה עשויה להפתיע אתכם (צילום: אינג'אימג')

מתיל, היא אחת מכמה מומחים לטיפול בעור שחלקו את דעתם על שגרת התחתונים הטובה ביותר כדי להבטיח שלא תפתחו זיהום חיידקי או פטרייתי. סקר שנערך ביוני בקרב 1,500 מבוגרים עבור Newsweek, מצא כי 47% לעולם לא ילבשו את אותם התחתונים יותר מיום אחד בכל פעם. אך 36% מבני דור ה-Z הודו שהם לפעמים לובשים את אותם תחתונים במשך 24 שעות ומעלה - פרק הזמן הארוך ביותר בקרב כל קבוצות הגיל שנבדקו.

"גברים ונשים מסתכנים בגירוי בעור, פריחות או החמרה של מחלות קיימות כמו אקזמה או פסוריאזיס כשהם ממחזרים תחתונים לעיתים קרובות מדי בלי לכבס אותם", אמרה שרה רוברטס, מומחית מורשית לטיפול בעור ומייסדת חברת A Beauty Edit ל-Daily Mail. רוברטס הזהירה מפני זיהומי שמרים ווגינוזיס חיידקי.

נשים חשופות יותר לזיהומים חיידקיים (צילום: אינג'אימג')
נשים חשופות יותר לזיהומים חיידקיים (צילום: אינג'אימג')

זיהום שמרים נרתיקי - בעיה שכיחה אצל נשים, מתרחשת כאשר יש צמיחת יתר של פטרייה בשם קנדידה. התסמינים השכיחים הם תחושת שריפה, גרד, כאב ופרשות. וגינוזיס חיידקי לעומת זאת, דומה לזיהום שמרים, אלא שהוא מלווה לעתים קרובות בריח רע והפרשות צהובות או אפורות, אך לא לבנות. הוא נגרם מחוסר איזון ברמות החיידקים הטבעיים של הנרתיק.

ד"ר ארצ'יט, רופא עור במרפאת ClinicSpots, אמר ל-Daily Mail כי נשים עם מחזור וסת כבד או הפרשה נרתיקית משמעותית צריכות לשקול להחליף את התחתונים שלהן יותר מפעם ביום כדי להימנע מלפתח זיהומים אלה.

אצל גברים זה עובד קצת אחרת (צילום: אינג'אימג')
אצל גברים זה עובד קצת אחרת (צילום: אינג'אימג')

בנוגע לגברים - גברים עלולים ללקות בגרדת ספורטאים, זיהום פטרייתי בעור המאופיין בפריחה מגרדת באזור המפשעה. "בוקסרים של גברים, למרות שהם נוגעים בעור לעיתים פחות תכופות מתחתוני נשים, אינם מכוסים מהסכנות הללו - במיוחד כשהם נלבשים שוב ושוב ללא החלפה", אמרה רוברטס.

עוד טענו המומחים כי תדירות החלפת התחתונים תלויה ברמת הפעילות הגופנית והמיקום שלכם. "לאנשים העוסקים בפעילות גופנית מאומצת או מזיעים הרבה, מומלץ להחליף תחתונים לעתים קרובות יותר", המליצה ד"ר חנה קופלמן, רופאת עור מניו ג'רזי. "באקלים חם ולח, החלפת תחתונים אפילו יותר מפעם ביום עשויה להיות הכרחית לשמירה על היגיינה טובה", הוסיפה.