מקרה חריג אירע השבוע בבית כנסת בקראון הייטס, ברוקלין, בעקבות גילוי מנהרה סודית שנחפרה מתחתיו. המתיחות הגיעו לשיאן כאשר צוות של פועלי בניין הגיע כדי לאטום את המנהרה, אך קבוצת צעירים חסידיים התנגדה לכך בחריפות, תוך עימותים עם המשטרה המקומית.

הפרשה נחשפה עוד בדצמבר, כאשר התברר כי המנהרה שהתגלתה מובילה למקווה נטוש. הנהגת בית הכנסת - הנמצאת בנתק מתמשך עם חלק מהקהילה - הזעיקה מהנדסים לבחון את התופעה. ביום שני האחרון, הגיעו משאיות בטון כדי למלא את המנהרה אך בתגובה, פרצו צעירים חסידיים את הכניסה הסמויה למנהרה, ניסו לחסום את פיה ונכנסו פנימה. סצנות אלימות נצפו במקום, כאשר שוטרי משטרת ניו יורק הוזעקו להתערב ולשמור על הסדר.

עשרה צעירים נעצרו במהלך העימותים והרב של בית הכנסת, הרב יוסף בראון, גינה את התנהגותם בחריפות, וכינה אותה "מעשה חמור" ו"חילול קודש". הסכסוך נבע ככל הנראה מפילוג עתיק יומין בתוך חסידות חב"ד, אחת הקהילות החסידיות הגדולות בעולם. המחלוקת נוגעת לבעלות על הבניין בן המאה שנה המהווה את המרכז העולמי של חב"ד.

נטעם כי חברי אחת מהקהילות חפרו את המנהרה במשך חודשים, ככל הנראה כדי להגיע למקווה הנטוש או "להרחיב" את בית הכנסת. מטרת המנהרה אינה ברורה לחלוטין, אך גילויה בדצמבר הוביל לבדיקת יציבות המבנה, וכאמור, לרגע של מתח ביום שני עם הגעת צוות הבנייה.

סרטונים ברשתות החברתיות תיעדו את העימותים עם המשטרה, בהם ניכרים ניסיונות של הצעירים לחסום את הגישה אל המנהרה. דובר משטרת ניו יורק מסר כי קיבלו קריאות על הפרות סדר במקום, וכי קבוצה של אנשים נכנסה לבניין באופן לא חוקי תוך כדי גרימת נזק. הוא אישר את מעצרם של מספר מעורבים, אך הדגיש כי לא היו נפגעים.