סרטון שהופץ אתמול ברחבי הרשתות החברתיות, חשף את פנים המנהרה החריגה שנחפרה על ידי קבוצת צעירים חסידיים מתחת לבית כנסת היסטורי בברוקלין. הקליפ, שפורסם באינסטגרם של העיתון מקומי "CrownHeights.Info", הציג את המנהרה באורך של כ-50 מטר המובילה למקווה הגברים הנטוש של בית הכנסת.

על פי הדיווח בניו יורק פוסט, המנהרה נבנתה על ידי קבוצת צעירים חסידיים, רובם בשנות ה-20 לחייהם שחלקם מגיעים מחו"ל עם אשרות סטודנטים. נטען כי הם חפרו את המנהרה במשך כמעט שנה, במטרה "להרחיב" את בית הכנסת. הגילוי עורר מהומה בקהילה היהודית בברוקלין וביום שני, הגיע צוות של מהנדסי קונסטרוקציה לבית הכנסת כדי לאטום את המנהרה, אך קבוצת מתפללים חסמה את כניסתם למקום.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

העימות בין הצעירים לבני משפחת שניאורסון - בעלי המטה העולמי של חב"ד בברוקלין, הסלים במהירות. הצעירים החלו לזרוק חפצים על העובדים, ואלה הגיבו באמצעות שימוש בגז מדמיע. בעקבות העימות, נעצרו כ-12 נערים והם הואשמו בהתנגדות לשוטר, הפרעה לעבודת הרשויות והתפרעות במקום ציבורי.

עוד דווח בניו יורק פוסט כי האירוע עורר סערה בקהילה היהודית בברוקלין וגורמים גינו את התנהגותם האלימה של הצעירים, וטענו כי היא פוגעת בשמה הטוב של תנועת חב"ד. הנהגת בית הכנסת "שבת" הודיעה כי היא תפעל לאטום את המנהרה כדי למנוע מאירועים דומים להתרחש בעתיד.