ז'ואאו פימנטה דה סילבה בן ה-71, תושב ברזיל, מצא את מותו בדרך טראגית במיוחד - נפילה לבור עמוק שנחפר מתחת לרצפת המטבח שלו. הבור, בעומק של כ-40 מטרים ובקוטר של כ-90 סנטימטרים, נחפר במשך שנה בעקבות חלום בו חלם על "מטמון זהב" הטמון מתחת לאדמת ביתו.

חבריו של דה סילבה תיארו אותו כאובססיבי לרעיון הזהב הטמון. הוא שכנע אותם לעזור לו בחפירות בתמורה לתשלום שגדל ככל שהבור הפך לעמוק יותר. השכנים דאגו לשלומו והזהירו אותו מהסכנות, אך הוא התעלם מהם ונשאר משוכנע שהחלום שלו יוביל אותו לעושר - עד הטרגדיה שהתרחשה ב-5 בינואר. בכבאות האש המקומית קיבלו קריאה בדבר נפילה בגובה של 40 מטר בביתו של דה סילבה אך לא יכלו לעשות דבר כדי להצילו.

תמונות של הבור - בעומק של בניין כבן 12 קומות - פורסמו בתקשורת הברזילאית. דווח כי בן ה-71 ככל הנראה החליק ונפל ממושב עץ בסמוך לפתח הבור בעת שניסה לצאת לאחר עבודות ניקוז מים ובוץ. דיווחים סותרים תיארו את המושב כנדנדת ילדים בה השתמש דה סילבה לירידה אל הבור. חברו, אנטוניו וילסון קוסטה - שהיה עד לנפילה וסיפר שהמושב התנתק ממקומו - היה עמו ולא הצליח להצילו.

צוותי הכבאים חילץ את גופתו של דה סילבה, וניכר כי הוא סבל מפגיעות ראש, רגליים שבורות ושברים נוספים. אחד מאנשי החילוץ ציין שלמרות שהציוד היה "לא מקצועי" והחפירה עצמה נראתה "מושלמת", היו פגמים חמורים בבטיחות. "אין מבנה תמיכה קבוע, המוטות לטיפוס למעלה לא מחוברות לקרקע והוא ירד בעזרת נדנדה לילדים, ללא חגורה או כל אמצעי בטיחות".