דיווחים על תצפיות עב"מים הולכים ומתרבים בשנים האחרונות, אך פרופ' אבי לייב - אסטרופיזיקאי מאוניברסיטת הרווארד, טען שרוב הסיכויים שהחייזרים לא יגיעו לכדור הארץ בצורת גיבורי-על ירוקים. הסיבה? מסע בין־כוכבי אורך בערך מיליארד שנה, לפי הדיווחים בניו יורק פוסט.

"ייקח בערך מיליארד שנים לחצות את גלקסיית שביל החלב שלנו, מצד אחד לשני", אמר לייב בראיון לערוץ החדשות הבריטי GB News. "בהתחשב בזה, אני לא חושב ששום חללית שתגיע אלינו מכוכב אחר תוכל לשאת יצורים ביולוגיים", נכתב באתר החדשות האמריקאי.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פרופ' אבי לייב (צילום: רויטרס)
פרופ' אבי לייב (צילום: רויטרס)

התייחסותו של הפרופ' מגיעה בעקבות גל דיווחים על עב"מים שנצפו בשנים האחרונות, כולל סרטונים ותמונות שהפכו ויראליים ברשת. זה קורה גם אחרי שנאס"א הקימה משרה חדשה שתפקידה לפקח על מחקר בנושא עב"מים בעקבות מחקר משנת 2022 שבוצע בסוכנות וקבע שקרוב לוודאי שתצפיות אלה אינן נובעות מחיים מחוץ לכדור הארץ.

"צוות המחקר העצמאי של נאס"א לא מצא שום הוכחה לכך שעב"מים הם ממקור חוצני, אבל אנחנו לא יודעים מה הם", אמר מנהל נאס"א ביל נלסון על תוצאות המחקר. לייב הסכים שהתוצאות הגיוניות, וציין כי יצורים מחוץ לכדור הארץ יצטרכו לשרוד תנאי חלל קשים במיוחד כדי להגיע אלינו. במקום זאת, הוא אמר שכל חללית ממקור חייזרי תהיה ככל הנראה תוצר של בינה מלאכותית, כך לפי הניו יורק פוסט.

בינה מלאכותית   (צילום: אינג'אימג')
בינה מלאכותית (צילום: אינג'אימג')

אפשרות זו פותחת דלת לרעיונות חדשים לגבי נסיעות חלל אפשריות שמקורן בכדור הארץ עצמו, כך לפי דבריו של ז'אבן הייוונס, מנהל המדיניות של פרויקט בול מוז. "יש אפשרות שבינה מלאכותית תפתח את טיסות החלל - הן מאוישות והן לא מאוישות - על ידי הפחתת עלויות והגברת הבטיחות".

בינתיים, פרופ' לייב טען שהממשלה האמריקאית צריכה להיות כנה יותר לגבי מה שהיא יודעת על עב"מים כדי לסייע למדע בעבודתו, כך לפי הניו יורק פוסט.