מסתבר שהיקום כולו, בדומה לכדור הארץ, פולט מגוון ריחות, חלקם נעימים וחלקם פחות. הריחות בחלל עשויים לנבוע ממגוון גורמים, כגון חומרים כימיים הנמצאים בחלל, תגובות כימיות בין חומרים בחלל לאטמוספירה של כדור הארץ, ותנאי האקלים של גופים שונים.

קסדות החלל לא רק מגינות על האסטרונאוטים מפני הריק, אלא גם מפני הריחות. אלה שחזרו ממשימות חלל דיווחו על ריחות חזקים שנדבקו לחליפות החלל שלהם:

חשבתם פעם מה הריח שיש בחלל החיצון? (צילום: אינג'אימג')
חשבתם פעם מה הריח שיש בחלל החיצון? (צילום: אינג'אימג')

ריח מתכתי של בשר שרוף

אסטרונאוטים ששהו על הירח במסגרת תוכנית אפולו תיארו את הריח כדומה לחומר נפץ, בעוד אלה ששהו בתחנת החלל הבינלאומית השוו אותו לסטייק שרוף. על פי מדענים, מקור הריח המתכתי של בשר שרוף נעוץ בפחמימנים ארומטיים רב-מחזוריים (PAHs), אותם ניתן למצוא במזון חרוך על כדור הארץ ומוצאים באופן שגרתי גם בחלל.

ריח של משקה משכר

כמה אסטרונאוטים שהסירו את קסדותיהם לאחר הליכת חלל דיווחו שהאוזון מריח מר, מעושן ואפילו קצת כמו רום ופטל. התיאורים הללו מזכירים את ריח הענן העצום של אבק ותרכובות אורגניות בשם שביל החץ B2, שנמצא במרכז הגלקסיה שלנו.

גלקסיה (צילום: אינגאימג')
גלקסיה (צילום: אינגאימג')

ריח של גזים

כוכב הלכת השביעי מהאטמוספירה העליונה של השמש מורכב ממימן גופרתי, התרכובת שיוצרת ריח של ביצים רקובות וגזים אנושיים.

ריח של שתן

שביטים, כדורי קרח קטנים המקיפים את השמש, זכו במקום מכובד ברשימת הגופים הכי מסריחים בחלל. האטמוספירה שלהם מורכבת בעיקר ממימן גופרתי ואמוניה, התרכובת שיוצרת את ריח השתן.

ריח של בנזין

טיטאן, הירח הגדול ביותר של שבתאי, מכוסה בנהרות ואגמים של נפט. האטמוספירה שלו מורכבת בעיקר מפחמימנים, התרכובות שיוצרות את הנפט גולמי המשמש להכנת בנזין.