"עכברושי על" מוטנטים גנטית, הפולשים לבתים ברחבי בריטניה, עלולים להתרבות בערמות הזבל שלא נאסף ולצאת מהביוב בעקבות סדרת סופות שפקדו לאחרונה את המדינה.

התאחדות בקרת המזיקים הבריטית דיווחה על עלייה של 115% בפניות לעזרה בהתמודדות עם מכרסמים ב-90 הימים האחרונים. מוערך כי כ-250 מיליון עכברושים חיים בבריטניה, והקור דוחף אותם פנימה לבתים. על אף שעלייה בתצפיות שכיחה בחורף, לדברי נטלי באנגיי מנהלת טכנית בהתאחדות, הציבור צפוי להתמודד עם פלישות נוספות בשל בעיות כרוניות.

עכברוש (צילום: אינג'אימג')
עכברוש (צילום: אינג'אימג')

פול בייטס, מדביר חרקים מומחה מלונדון, ציין כי שנת 2022 רשמה עלייה של 6% בהשוואה ל-2021, ו-2021 רשמה עלייה של 3% לעומת שנה קודמת ומאז מגפת הקורונה הבעיה הולכת ומחמירה. גד נידהאם, המתמודד עם הימצאותם עכברושים בביתו, אמר לדיילי סטאר: "העכברושים ענקיים ותופסים שליטה ברחוב. אף פעם לא נוכל להיפטר לגמרי מעכברושים, אבל הכמות שתפסתי בפרק זמן קצר היא סכנה לסביבה ולבריאות".

עוד נמסר לדיילי סטאר: "בשל מוטציות גנטיות, אזורים מסוימים ברחבי המדינה חווים הופעה של מה שמכונה 'עכברושי על', מונח שאיני אוהב משום שהוא נשמע מבהיל. עם זאת, באזורים מסוימים מכרסמים אלה הפכו עמידים יותר למספר רעלי מכרסמים נפוצים, והעבירו עמידות זו לצאצאיהם".