לאחר שהוצגו בקונגרס המקסיקני, ומאז הועברו לבדיקה במעבדות מומחים בספטמבר האחרון, התוצאות התקבלו: השאריות המאובנות הקטנות וה"לא אנושיות" שנמצאו בפרו בקיץ ועוררו עשרות תיאוריות קונספירציה חוצנית, אינן אלא בובות שעשויות מעצמות אדם וחיה, נייר ודבק - כך קבעו מומחים משפטיים.

הדמויות המבעיתות - בעלות שלוש אצבעות בכל יד וראשים משונים בסגנון חייזרי - עשויות מנייר, דבק, מתכת ועצמות אדם ובעלי חיים, כפי שנקבע על ידי התובע הכללי של פרו. הארכאולוג המשפטי פלביו אסטרדה, שהוביל את הניתוח, אמר כי "המסקנה פשוטה: הן בובות שהורכבו מעצמות בעלי חיים מכדור הארץ הזה, עם דבקים סינתטיים מודרניים, לכן הן לא מהתקופה הפרה-קולומביאנית. הן אינן חוצנים והן אינן חייזרים".

גופות החייזרים אינן אלא מעשה ידי אדם (צילום: רויטרס)
גופות החייזרים אינן אלא מעשה ידי אדם (צילום: רויטרס)

המומחים הציגו לכתבים ביום שישי בובות באורך 60 ס"מ לבושות בבגדים בצבעים אדום, כתום וירוק. הם אמרו כי הבדיקות הראו שנעשה שימוש בעצמות של עופות, כלבים ובעלי חיים אחרים כדי ליצור את הדמויות, למעט ידיהן ה"מורכבות באופן גרוע מאוד", שנוצרו מעצמות אדם. עדיין לא ידוע מי בעליהן של הדמויות המשונות, רק שהן נשלחו לאזרח מקסיקני לפני שהוחרמו על ידי סוכני המכס הדרום אמריקאים.

גופות החייזרים שהוצגו בקונגרס המקסיקני (צילום: רויטרס)
גופות החייזרים שהוצגו בקונגרס המקסיקני (צילום: רויטרס)

תאוריות הקונספירציה עלו לכותרות בספטמבר האחרון, כאשר החוקר חוז'ה חאימה מאוסאן וחלק מחברי הפרלמנט המקסיקני טענו כי הגופות אמיתיות. מאוסאן טען שהגופות - אותן כינה קלרה ומאוריסיו - הן בנות 700 עד 1800 שנה, ונמצאו ב-2017 ליד קוסקו שבפרו. אך כעת התברר שמדובר בבובות שנוצרו מחומרים שונים כולל עצמות בעלי חיים ואדם, ואין להן קשר לחייזרים.