יש לכם נטייה ללכלך פריטי לבוש לבנים? אל תמהרו לשלוף את האקונומיקה מהארון, כי מסתבר שיש במטבח הביתי סוד טבעי להלבנת בדים: קליפות ביצים - כן, קראתם נכון.

משתמשת TikTok בשם Tweakit (@tweakitclub) חשפה לאחרונה טריק ויראלי, בו היא הציגה כיצד היא מפוררת קליפות ביצים ומוסיפה את השברים לשקית בד יחד עם כמה פרוסות לימון. את השקית היא טובלת בדלי מים עם הבגדים המוכתמים, עד שהכתמים נעלמים והלובן חוזר לחיים. "הסוד טמון בסידן שבקליפות הביצה, שהוא חומר טבעי להסרת כתמים", הסבירה בסרטון.

@tweakitclub Who needs bleach when you have egg shells? 🤔 Just don't get confused and try to make an omelette with your cleaning products 🙃 #ecohacks #naturalcleaninghacks #ecodiy #sustainableliving #sustainability #Tweakit ♬ original sound - Tweakit

Tweakit הוסיפה: "מי צריך אקונומיקה כשיש קליפות ביצים? רק אל תתבלבלו ותנסו להכין אומלט עם חומרי הניקוי". לקליפות ביצים שימושים רבים מעבר לתחליף לאקונומיקה. אישה אחרת במדיה החברתית שיתפה טריק להכנת דשן מקליפות ביצים יבשות וטחונות בסרטון נפרד. הטריק הזה, הדורש רק בלנדר וקליפות ביצים, עוזר להדוף מזיקים בגינה ולעודד את צמיחתם של הצמחים.

תבניות ביצים (צילום: מרק ישראל סלם)
תבניות ביצים (צילום: מרק ישראל סלם)

הגולשים ב-TikTok הוקסמו מהטריק של Tweakit. "וואו, מי שחשב על זה גאון", הגיב אחד המשתמשים. "טיפ מדהים! תודה רבה", הוסיפה אחרת. אך היו גם כמה שחלקו על הטריק מאחר ולדבריהם, על קליפות הביצים יש לא מעט חיידקים. "זה בטוח? מישהו בדק מה מתפשט על הבגדים לאחר מכן?", כתב גולש נוסף.