יוזף פריצל מאוסטריה, האיש המפלצתי שכלא את בתו במרתף ביתו במשך 24 שנה - שם אנס אותה - עשוי לצאת לחופשי בקרוב לאחר שמומחה קבע "שאינו מהווה עוד סכנה לציבור".

פריצל, כיום בן 88, נעצר ב-2008 ונידון למאסר עולם שנה מאוחר יותר, לאחר שהודה באישומים נגדו. בתו נעלמה בשנת 1984 כשהייתה בת 18 ולא הופיעה שוב עד ה-26 באפריל 2008, בינתיים, לאשתו דאז, הוא סיפר שזו ברחה והותירה אחריה מכתב בו ציינה כי לא תשוב. במהלך השנים בהם הייתה כלואה במרתף, היא הרתה ממנו שוב ושוב וילדה לו שבעה ילדים - מקרה שזעזע את אוסטריה ואת העולם כולו.

יוזף פריצל (צילום: רויטרס)
יוזף פריצל (צילום: רויטרס)

לאחרונה, דווח שמצבו הנפשי של האיש התדרדר. "הוא מדבר לטלוויזיה, חושב שהוא כוכב פופ ומדבר על ביקורים מפוברקים של קרובי משפחה", כך לפי הדיווחים בתקשורת האוסטרית.

מומחית פסיכיאטרית מובילה באוסטריה קבעה בדו"ח חדש שפריצל אינו מהווה עוד סיכון ואין חשש שיבצע עבירות נוספות. היא סבורה שניתן להעביר אותו לכלא רגיל, כצעד ראשון לשחרורו. עורכת הדין של בן ה-88 מנסה להשיג עבורו שחרור מוקדם מהכלא לבית אבות, בטענה שמצבו הגופני רעוע והוא כבר אינו מהווה סכנה - וזאת למרות הזוועות שביצע.

פריצל נעצר ב-2008 בחשד לאונס, כליאת שווא והריגה ברשלנות, לאחר שלקח את כריסטין - בתה הבכורה של אליזבת - לבית חולים. ב-2009 הוא הודה בכל האישומים ונידון למאסר עולם. במהלך 24 השנים, שלושה מתוך שבעת הילדים נותרו עם בתו במרתף בתנאים קשים, שלושה גדלו בביתו כשלאשתו סיפר שהם "הונחו כתינוקות ליד הדלת", ואחד מהם מת סמוך ללידתו.