רבים מאיתנו זקוקים לקפאין כדי לשמור על אנרגיה לאורך כל היום, אבל יותר מדי קפאין יכול לגרום לכם להתהפך בלילה ולהרגיש עצבניים בשעות הערות. מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, ממליץ לצרוך לא יותר מ-400 מיליגרם קפאין ליום למבוגרים, אשר שווה ערך לכארבע כוסות קפה.

הערבים פרסמו שאילה בן גביר נרצחה בפיגוע - והיא פגעה להם במקום הכי רגיש
"ארבע במחיר אחד": זה מה שהוביל לתקיפה החריגה של איראן בעיראק

כיצד תוכלו לייעל את כמות הקפאין שאתם צורכים כדי להפיק ממנה את המרב?

בהקשר זה, אסטריד נליג, מנהלת כבוד למחקר במכון הלאומי הצרפתי לבריאות ומחקר רפואי, הסבירה ש-100 עד 150 מיליגרם שהם שווי ערך לכוס או כוס וחצי קפה, הם כמות משוערת שתשפיע עליכם.

היא הוסיפה כי תתחילו להרגיש ערניים יותר מחמש דקות לאחר שתיית הקפה, וההשפעות יגברו עד שיגיעו לשיא לאחר כ-15 דקות עד שעתיים, תלוי אם אכלתם משהו ובמהירות חילוף החומרים שלכם.

על פי דו"ח שפרסם ה"דיילי מייל" הבריטי, יותר מדי קפאין יכול להוביל להשפעות שליליות.

בנוסף, מחקר שפורסם ב-"New England Journal of Medicine" בשנה שעברה, מצא שכאשר המשתתפים שתו את כמות הקפה שרצו, הם ישנו בממוצע 30 דקות פחות מאשר בימים שבהם לא שתו קפה.

השפעת הקפאין על השינה תלויה במהירות שבה קפאין עובר חילוף חומרים, אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" גרגורי מרקוס, קרדיולוג ופרופ' לרפואה באוניברסיטת קליפורניה.

המחקר מצא שאנשים עם חילוף חומרים איטי ישנו כמעט שעה פחות לאחר ששתו קפה, בעוד שאנשים עם חילוף חומרים מהיר לא הבחינו בשום שינוי בשינה שלהם.

מומחים ממליצים לדחות את כוס הקפה הראשונה של היום מ-9:30 בבוקר ל-11:00 כדי להפיק את מיטב היתרונות ממנו ולהימנע ממתח.

אולם, למרות שזה עשוי לעזור לכם להחזיק מעמד עד סוף יום העבודה, זה עלול להקשות על השינה באותו לילה. הסיבה היא שצריכה של יותר מדי קפאין משבשת את השינה על ידי חסימת הקולטנים להורמונים אדנוזין ומלטונין.

לדברי המומחים, שש שעות לפני השינה הוא הזמן האופטימלי לסיים עם הקפאין.

מחקר משנת 2017 מצא ששתיית קפה מאוחרת מדי בערב משבשת את השינה ומפחיתה את זמן השינה הכולל.

חוסר שינה נקשר לשורה שלמה של בעיות בריאות כולל מחלות לב, מחלות כליות, לחץ דם גבוה, סוכרת והשמנת יתר.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן ממליץ לכולם לישון שמונה שעות בכל לילה, אך סקרים מצביעים על כך שאחד מכל שלושה מבוגרים לא מצליח לישון את כמות השעות המומלצת.