מהומה פרצה בטיסת פנים שהמריאה מעיר הבירה של תאילנד, בנגקוק, למחוז הדרומי פוקט, לאחר שנוסעים הבחינו לפתע בנחש חי בתאי האחסון מעל ראשם. חברת התעופה AirAsia Thailand אישרה את האירוע בטיסה FD3015, שהמריאה משדה התעופה הבינלאומי דון מואנג בבנגקוק ב-13 בינואר.

"צוות AirAsia היה מאומן היטב להתמודד עם מקרה זה והעביר את הנוסעים מהאזור כצעד מנע". המטוס נחת ללא תקלות, כך נמסר מהחברה ל-CNN, והוא נבדק מיד על ידי צוותי ההנדסה והבטיחות הרלוונטיים על הקרקע. "בנוהל תקני לאירוע מסוג זה, המטוס עבר ניקיון יסודי וחיטוי לפני חידוש הפעילות", הסביר פול פומפונג, ראש מחלקת הבטיחות התאגידית של AirAsia Thailand.

החברה לא הזכירה מה עלה בגורלו של הנחש לאחר הנחיתה בפוקט ולא ציינה מאיזה סוג הוא, אך סרטון שהפך ויראלי ב-TikTok, שצולם ככל הנראה על ידי אחד הנוסעים, עורר סערה ברשתות החברתיות.

זהו המקרה השני המתועד של נחש שנמצא על סיפון מטוס של AirAsia. בפברואר 2022, אותר פיתון מנומר בתא הנוסעים בטיסת פנים במלזיה שהמריאה מהבירה קואלה לומפור לסבה. המטוס נאלץ לסטות לנמל התעופה הבינלאומי קוצ'ינג במדינת סראוואק בגלל האירוע. סרטונים ותמונות מהאירוע ב-2022 הפכו ויראליים ברשתות החברתיות והראו את הזוחל מחליק לאורך גופי התאורה של המטוס.

"זוהי תופעה נדירה מאוד שיכולה לקרות בכל מטוס מעת לעת", אמרה חברת התעופה בהצהרה בזמנו. פומפונג חזר ואמר כי גם גילוי הנחש האחרון הוא "אירוע נדיר מאוד. דיילים הודיעו על כך לפני הנחיתה בפוקט לאחר שנוסע הבחין בנחש קטן בתא המטען העילי", ציין.