חגיגות ה-25 שנה לחברת ההייטק Vistex בהודו הסתיימה באסון, לאחר שמנכ"ל החברה, סנג'אי שאה, נפל למותו במהלך כניסה דרמטית לבמה. המנכ"ל שאה ונשיא החברה וישוואנת ראג'ו דאטלה, ירדו אל הבמה בכלוב ברזל במסגרת הכניסה המרהיבה, אך אחד הכבלים ניתק והכלוב צנח מגובה של כחמישה מטרים.

סרטון של התקרית שרץ ברשתות החברתיות, הציג את הרגע בו הכלוב הצהוב, תלוי מעל הבמה, מתחיל להתנדנד כשברקע הקהל מריע ומוחא כפיים לצמד הבכירים. הכלוב צנח במהירות לאחד הצדדים, ושני מנהלי החברה האמריקאית נפלו אל הקרקע ואחד מהם נחת על ראשו, כך לפי התיעוד. שאה נהרג במקום ודאטלה נפצע קשה ואושפז כשמצבו קריטי.

בעוד שהסיבה לתקרית יוחסה לקרע בכבל, הרשויות ממשיכות לחקור את האירוע. הכלוב, שנמשך על ידי מכונת גלגלת והורכב מסורגים וברזל, נמצא בבדיקה. השאה ודאטלה שהו בהודו לרגל חגיגות 25 השנים של זרוע החברה באסיה, שהתרחשו במשך יומיים בעיר המפורסמת ראמוג'י פילם סיטי.

"הירידה של שאה וראג'ו מהכלוב לבמה הייתה חלק מתוכנן לפתיחת החגיגות," מסר גורם בחברה לתקשורת המקומית. Vistex, שהוקמה על ידי שאה בשנת 1999, היא חברת ייעוץ גלובלית עם למעלה מ-20 משרדים ברחבי העולם ולקוחות ענקיים כמו GM, ימאהה, קוקה-קולה ועוד.

שאה, יליד מומבאי, היגר לארצות הברית לפני למעלה מעשור כדי ללמוד בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת ליהי, שם קיבל את התואר MBA שלו בשנת 1989 בגיל 21. בשנת 2017 תרם חמישה מיליון דולרים להקמת מכון Vistex ללימודי ניהול בכירים באוניברסיטה.

בנוסף, הוא היה פילנתרופ שהקים גם את קרן Vistex, המעניקה מענקים לארגונים ללא כוונת רווח הפועלים בתחומי הבריאות, החינוך והצרכים הבסיסיים. בשנת 2020 הוא פתח את בית החולים Vistex בביהאר, הודו, שהפך מודל ארצי לטיפול בחולי COVID-19. הידיעה על מותו של שאה מטלטלת את עולם העסקים והקהילה הפילנתרופית בארץ ובעולם.