עובדי המגזין "ספורט'ס אילוסטרייטד" נאלצו להתמודד עם בשורה קשה ביום שישי האחרון, כאשר הודיעו להם על פיטורים המוניים, חלקם מיידיים וחלקם תוך 90 יום. הסיבה לפיטורים היא ביטול הסכם הרישיון של המגזין, שנחתם בשנת 2019 בין ארנה גרופ - החברה שהוציאה לאור את המגזין - לבין אותנטיק ברנדס, מחזיקת הרישיון.

הביטול הגיע בעקבות איחור בתשלום בסך של 3.75 מיליון דולר מצד ארנה. אותנטיק טענה כי האיחור מהווה הפרה של הסכם הרישיון, ולכן החליטה לבטל אותו. ההשלכות של הביטול דרמטיות ולפי מקורות באיגוד העיתונאים של ספורט'ס אילוסטרייטד, חברי האיגוד המפוטרים יקבלו הודעה מוקדמת של 90 יום, ועובדים מפוטרים שאינם חברי איגוד יפוטרו מידית.

שערי ספורטס אילוסטרייטד (צילום: רויטרס)
שערי ספורטס אילוסטרייטד (צילום: רויטרס)

המהלך של אותנטיק סימן שינוי בחברה שמפעילה את ספורט'ס אילוסטרייטד ומאז ביטול ההסכם, אותנטיק נמצאת במשא ומתן עם כמה גורמים כדי להחליט מי ינהל את המגזין בעתיד. בינתיים, המגזין נמצא בקשיים כלכליים, מתקשה למצוא את אחיזתו בעידן הדיגיטלי ובעקבות כך הוא עבר מספר שינויים מבניים בשנים האחרונות, כולל פיטורים של עובדים בכירים.

ספורטס אילוסטרייטד (צילום: רויטרס)
ספורטס אילוסטרייטד (צילום: רויטרס)

העתיד של ספורטס אילוסטרייטד לוט בערפל. אותנטיק טרם החליטה מי ינהל את המגזין, וגם אם המגזין ימשיך להתקיים, סביר להניח שהוא יעבור שינויים משמעותיים.