אישה יהודייה בת 28 בשם תהילה, הותקפה בידי כנופיה של 15-20 גברים בכיכר לסטר בלונדון, במה שנחשד כתקיפה על רקע אנטישמי. הצעירה ושני חבריה - גם הם ממוצא יהודי - היו בדרכם למועדון לילה כאשר הותקפו.

הם נשמעו מדברים עברית, ואז התוקפים, לכאורה, שאלו אותם אם הם יהודים, קיללו אותם בערבית וקראו לעברם קריאות אנטישמיות כמו "מוות ליהודים". תהילה סיפרה ל-Daily Mail שהייתה בטוחה שהיא "הולכת למות". היא סבלה מפציעות בצוואר וברגליים בעוד חבריה הוכו בראשם. המשטרה התקשתה להגיע למקום למרות קריאות חוזרות ונשנות למוקד החירום, ובסופו של דבר, לקח להם 28 דקות להגיע.

לונדון (צילום: רויטרס)
לונדון (צילום: רויטרס)

גם כשהגיעו לביתה של תהילה לאחר 16 שעות, הם לא טיפלו בתלונה כראוי. ארגון הביטחון היהודי CST ביקר את התנהלות המשטרה וטען שיש התעלמות מאירועי שנאה קבועים כלפי יהודים בלונדון. המשטרה מחפשת כעת אחר התוקפים ורואה במקרה פשע שנאה אנטישמי.

קצינת המשטרה לוסי אוקונור הביעה צער על התגובה המאוחרת והתחייבה שהמאבק באנטישמיות הוא בעדיפות עבור המשטרה. האירוע מדגים עלייה מדאיגה בתקיפות על רקע אנטישמי בבריטניה. יש צורך בפעולה נחושה של המשטרה והחברה למניעת מקרים כאלה ולהבטיח שהקהילה היהודית תרגיש בטוחה.