מומחה טען שרוב האנשים טועים בדרך שבה הם מכבסים את התחתונים שלהם, וכך הם מפיצים "חיידקי צואה" במכונת הכביסה בכל פעם שהם מכבסים. אז ייתכן שכדאי לכם לשקול מחדש את הדרך שבה אתה מכבסים את התחתונים, כך לפי ה-The Sun הבריטי.

רבים בוחרים לכבס את הבגדים שלהם בטמפרטורה נמוכה יותר בניסיון לחסוך בעלויות הפעלת הכביסה, או כדי לא לפגוע בבגדים. ידוע שכביסה ב-30 מעלות צלזיוס זולה יותר להפעלה, וגם נחשבת לאופציה ידידותית יותר לסביבה. בהתחשב במשבר האקלים וביוקר המחיה, מובן שאנשים עברו לכביסה בטמפרטורות נמוכות יותר, אבל מומחה טוען שזו טעות גדולה כשמדובר בתחתונים.

כך תמנעו הפצת חיידקים במכונת הכביסה (צילום: אינג'אימג')
כך תמנעו הפצת חיידקים במכונת הכביסה (צילום: אינג'אימג')

אם אתם מכבסים את רוב הבגדים ב-30 מעלות אין עם זה כל בעיה, ותכנית מסוג זה אף עשויה להאריך את חיי הבגד. אבל כאשר מדובר בתחתונים, מחזור נמוך עלול להיות בלתי היגייני, לטענת מומחים. מחקר שפורסם בשנת 2021 בכתב העת Environmental Microbiology Journal, מצא שזוג תחתונים מכיל בממוצע 0.1 מ"ג צואה, וכביסה בטמפרטורות נמוכות עלולה להשאיר שאריות אלה על התחתונים גם אם הם נראים נקיים. המחקר אף מצא שנדרשות טמפרטורות מעל 40-60 מעלות צלזיוס כדי להרוג לחלוטין חיידקים בתחתונים. 

עוד נכתב ב-The Sun הבריטי, כי קמעונאית הטכנולוגיה Currys, המליצה להפריד תחתונים מיתר הכביסה, ולכבס אותם ב-60 מעלות. כביסה בטמפרטורות נמוכות מ-40 מעלות עלולה להפיץ חומר צואה לפריטי כביסה אחרים. אמנם ישנם חומרים המיועדים לצמצום רמות חיידקים, אבל אינם מחסלים אותם לחלוטין. לכן, מומלץ בחום לכבס תחתונים בנפרד ובטמפרטורה גבוהה של 60 מעלות.