תייר צרפתי בשם ז'וליאן נבאס, מצא יהלום מסיבי במשקל 7.46 קראט במהלך ביקור בפארק המדינה קרייטר אוף דיימונדס בארקנסו שבארצות הברית. נבאס, תושב פריז, מצא את היהלום הענק על פני הקרקע ב-11 בינואר 2023, בעת שחיפש יהלומים בשטח החיפוש ששטחו כ-37.5 דונם, כך לפי גורמים רשמיים במדינה.

נבאס, שהה בארצות הברית כדי לצפות בשיגור רקטות בפלורידה, ותכנן לבקר עם חבר ברובע הצרפתי בניו אורלינס. בדרך, עצר בפארק הידוע ביהלומיו הרבים, והחליט גם הוא לנסות את מזלו. הוא שכר ציוד חיפוש בסיסי והחל לחפש בבוץ לאחר גשמים כבדים.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בשלב מסוים, עבר התייר לחיפוש על פני הקרקע ולאסוף חפצים מעניינים. בתום היום ניגש למרכז המבקרים כדי לבדוק האם מצא אוצר אמיתי. התברר שאבן חומה שמצא היא יהלום במשקל 7.46 קראט - היהלום הגדול ביותר שנמצא בפארק מאז 2020 והשמיני בגודלו בתולדות הפארק מאז שנפתח ב-1972.

נבאס התרגש מאוד מהתגלית ואמר שכל מה שהוא מסוגל לחשוב עליו, הוא על הרגע שבו יספר על המציאה לארוסתו. הוא קרא ליהלום על שם ארוסתו, קרין, ומתכנן לחתוך אותו לשני יהלומים - אחד עבורה ואחד עבור בתו.

מאז פתיחתו של הפארק ב-1972, נמצאו בו למעלה מ-75,000 יהלומים. היהלום הגדול ביותר שנתגלה אי פעם בארצות הברית נמצא ב-1924 במהלך כרייה בשטח שלימים הפך לפארק המדינה.