רבים מאיתנו משתמשים בפומפייה רגילה עם ארבעה צדדים, אבל מעולם לא ידענו למה כל הצדדים האלה בכלל קיימים. לאחרונה התפרסמה ברשת החברתית Reddit, שאלה של משתמש שתהה מה תכליתו של הצד "המעצבן" בכלי - כן, זה שחותך את הידיים ותופס את הסקוץ' של הכלים.

התברר שלצד זה יש שימוש חשוב מאוד - הוא אמור לשמש לקיצוץ וגירוד עדין של גבינות קשות ותבלינים כמו אגוז מוסקט. עם זאת, רבים מהמשתתפים בדיון הודו שהם כמעט ולא משתמשים בצד זה, בעיקר בגלל קושי לשטוף אותו לאחר השימוש.

פומפייה (צילום: אינג'אימג')
פומפייה (צילום: אינג'אימג')

אחד המשתתפים סיפר שניסה פעם להכין פירורי לחם עם הצד הזה אבל מאז עבר לפתרון קל יותר עם מעבד מזון. משתתף אחר טען שהצד הזה כמעט ולא יעיל לקיצוץ קליפות הדרים, ועדיף להשתמש במגרדת ידנית קטנה יותר. עם זאת, אחד הטבחים שהשתתף בדיון חשף טיפ שימושי: אם מניחים נייר אפייה על הצד המעצבן, אפשר לקצץ עליו קליפות הדרים ואז להרים את הנייר ולקבל את הקליפה בקלות.

לסיכום, הצד הרביעי בפומפייה אכן אמור לשמש לגירוד עדין, אבל רבים מוותרים עליו בגלל קשיי הניקוי. ייתכן שניתן להפיק ממנו תועלת עם טיפים יצירתיים, אך רובנו מעדיפים כלים ייעודיים יותר למטרות אלה. הפוסט ב-Reddit חשף עובדה מעניינת על כלי נפוץ שאנו משתמשים בו מדי יום.