מומחית ניקיון חשפה מדוע חשוב לנקות את ראש המקלחת או בשמו העממי: הדוש, לעיתים קרובות ומדוע אין להשתמש באקונומיקה. היא המליצה על טריק פשוט וזול הכולל שקית סנדוויץ' וכוס כדי לנקות את ראש המקלחת.

הדוש, מסתבר, הוא אחד הפריטים הכי פחות נקיים בבית, שכן הוא מלא בחיידקים ואבנית. רבים נוטים לנקות אותו פעם בשנה בלבד, אך מומחית הניקיון המליצה לעשות זאת לעיתים קרובות יותר. האי הסבירה כי החורים הקטנים והחשוכים בראש המקלחת מלאים בחיידקים. החיידקים אינם מסוכנים אלא אם כן המשתמש סובל ממערכת חיסונית מוחלשת. עם זאת, חשוב לנקות כדי שלא יצטברו חיידקים רבים.

@madamesweat This is by far the easiest way to clean your shower head #shower #showerhead #showers #clean #bath #bathroom #cleaning #cleaningtips #cleaningmotivation #cleaninghacks #cleaninghack #cleaninghouse #madamesweat #askmadamesweat #easy #vinegar #water #diy #bacteria #buildup ♬ Air on a G String (Bach) - Ian Post

היא המליצה שלא להשתמש באקונומיקה לניקוי, מכיוון שהחומר מגביר פי שלושה את כמות החיידקים. במקום זאת, היא ממליצה על תערובת של חומץ ומים. הטריק הוא למלא שקית סנדוויץ' בכוס מים וכוס חומץ, לעטוף את ראש המקלחת בשקית ולהשרות כך מספר שעות. החומץ חומצי ויסייע בהסרת האבנית.

מומלץ להשרות כך בין 4 ל-8 שעות, ואף לאפשר למים רותחים לזרום על ראש המקלחת לאחר מכן כדי להרוג את החיידקים. זוהי דרך פשוטה וזולה לנקות את ראש המקלחת לעומק ללא צורך לפרק אותו. מומלץ לבצע זאת אחת לחודשיים על מנת למנוע הצטברות של חיידקים ואבנית.