אבו דאבי מדורגת כעיר הבטוחה בעולם לשנת 2024, על פי מסד הנתונים המקוון Numbeo. דובאי דורגה במקום הרביעי, טייוואן במקום השני ודוחא במקום השלישי.

האמירות דורגה בראש מדד הבטיחות - עם ציון של 86.9 - ובמקום האחרון ברמת הפשיעה - עם ציון של 13.1. העיר קראקס בוונצואלה הייתה בעלת ציון מדד הבטיחות הנמוך ביותר של 17.8 וציון מדד הפשיעה הגבוה ביותר של 82.2. על פי Numbeo, דובאי דיווחה על מדד בטיחות של 83.5 עם מדד פשיעה של 16.5.

אבו דאבי (צילום: אינג'אימג')
אבו דאבי (צילום: אינג'אימג')

הדירוג מבוסס על נתונים שנאספו מסקרי שביעות רצון שנערכו על ידי מבקרים באתר האינטרנט של Numbeo. הרשימה כללה 195 מדינות. "מדד בטיחות הוא ההפך ממדד פשיעה", נטען באתר האינטרנט Numbeo. "אם לעיר יש מדד בטיחות גבוה, היא נחשבת לבטוחה מאוד". בינתיים, מדד הפשיעה מעריך את רמת הפשע הכוללת בעיר או במדינה נתונה.

"אנו רואים שיעורי פשיעה של 20 כגבוהים מאוד, שיעורי פשע בין 20 ל-40 כנמוכים, שיעורי פשע בין 40 ל-60 כבינוניים, שיעורי פשע בין 60 ל-80 כגבוהים, ושיעורי פשע גבוהים מ-80 כגבוהים מאוד", אמר Numbeo. בשנת 2023, אבו דאבי דורגה במקום השני ואחריה דובאי במקום השביעי.

אבו דאבי (צילום: רויטרס)
אבו דאבי (צילום: רויטרס)

מה תורם לבטיחות באבו דאבי?

ישנם מספר גורמים שתורמים לבטיחות של אבו דאבי, כולל:

1. מדיניות אכיפת חוק קפדנית: המשטרה של אבו דאבי נחשבת לאחת היעילות ביותר בעולם. היא פועלת באופן נחוש לאכוף את החוק ולסכל פשיעה.

2. תשתיות בטוחות: אבו דאבי היא עיר מודרנית עם תשתיות בטוחות. הרחובות מוארים היטב, והעירייה פועלת באופן קבוע כדי לשמור על הסדר והביטחון.

3. קהילה תומכת: תושבי אבו דאבי הם בדרך כלל חברותיים ותומכים. הם מודעים לחשיבות של בטיחות, ומוכנים לעזור זה לזה במקרה הצורך.

הדירוג של אבו דאבי כעיר הבטוחה בעולם צפוי להשפיע לטובה על העיר במספר דרכים. ראשית, הוא צפוי למשוך יותר תיירים ועסקים, מה שעשוי להוביל לצמיחה כלכלית. שנית, הוא צפוי לשפר את איכות החיים של תושבי העיר, שיהיו בטוחים יותר במקום מושבם.