סרגיי ולדימירוביץ' אוצ'יגבה בן ה-46, נעצר לאחר שהתגנב לטיסה של חברת התעופה סקנדינביאן איירליינס מקופנהגן לנמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס ב-4 בנובמבר 2023. לאחר משפט שנמשך שלושה ימים, חבר מושבעים מצא אותו אשם בסעיף אחד של הסתננות לכלי טיס, שהעונש המרבי עליו הוא חמש שנות מאסר לפי החוק הפלילי הפדרלי.

לפי הניו יורק פוסט, דווח כי אוצ'יגבה, אזרח רוסי, הורשע בעבירה של הסתננות כנוסע סמוי בטיסה מקופנהגן ללוס אנג'לס. נטען כי הנאשם עקב אחרי נוסע אחר דרך מעבר הביטחון בשדה התעופה בקופנהגן ב-3 בנובמבר ונשאר בטרמינל במשך הלילה. למחרת הוא עלה על טיסה 931 של חברת סקנדינביאן איירליינס מבלי שהציג כרטיס טיסה או דרכון.

הצליח לטוס מבלי להציג כרטיס טיסה או דרכון (צילום: רויטרס)
הצליח לטוס מבלי להציג כרטיס טיסה או דרכון (צילום: רויטרס)

צוות הדיילים שם לב שאוצ'יגבה עבר בין מושבים ריקים שונים במהלך הטיסה בת ה-11 השעות וכשנחת בלוס אנג'לס, שוטרי ההגירה עצרו אותו לאחר שהבחינו כי שמו לא הופיע ברשימות הנוסעים. הוא לא הצליח להציג דרכון או תעודות זיהוי אחרות והסיפורים שמסר להם לא הסתדרו.

עוד דווח בניו יורק פוסט כי בחיפוש במזוודותיו, נמצאו תעודות זהות רוסיות וישראליות, והשוטרים איתרו גם תמונה בטלפון הנייד שלו שהראתה חלקית דרכון עם שמו, תאריך לידתו ומספר דרכון אך ללא תמונתו. בחקירה, אוצ'יגבה טען שלא ישן שלושה ימים ושהוא לא מבין מה קורה. לפי הדיווחים, הוא טען כי אינו יכול להסביר מדוע היה בקופנהגן או איך עבר את הביטחון בשדה התעופה.

השופט ג'ורג' וו קבע דיון בעניינו ל-5 בפברואר. אוצ'יגבה צפוי לעונש מקסימלי של חמש שנות מאסר בכלא פדרלי.