מדינות רבות ברחבי העולם מתחרות כיום במרוץ להגיע לליבת כדור הארץ על ידי קידוח לעומק שיא של 9,144 מטרים מתחת לפני הקרקע. הניסיון לחקור את פנים כדור הארץ נמשך כבר עשרות שנים, אך עדיין - אף אחד לא הצליח להתקרב למטרה זו.

רוסיה מחזיקה כיום בשיא עומק הקידוח שבוצע אי פעם על ידי בני אדם - 12,192 מטרים בפרויקט Kola Superdeep Borehole שהחל בשנות ה-70. המטרה הייתה ללמוד על ההרכב הפנימי של כדור הארץ, אולם הפרויקט ננטש ב-1992 מכיוון שהטמפרטורה שנמדדה בקרקעית הבור הגיעה לכ-180 מעלות צלזיוס, הרבה מעבר לצפוי.

סין מנסה כעת להתקרב לשיא הרוסי עם ספינת קידוח חדשה הנמצאת באוקיינוס, שתנסה לחדור לעומק של 9,144 מטרים לתוך כדור הארץ. אם תצליח, זה יהיה הניסיון הראשון של האנושות לחדור לשכבה העליונה של המעטפת – הישג מדעי חשוב, כך דיווח South China Morning Post.

גם יפן הכריזה על תוכניות לקדוח דרך הקרום הארצי ולהגיע עד המעטפת. ב-2017 ניסתה ספינת הקידוח צ'יקיו לעבור ארבעה קילומטרים של מים וכשישה קילומטרים של קרום כדי להגיע למעטפת. שנתיים לאחר מכן הצליחה לקדוח רק כשלושה קילומטרים מתחת לקרקעית הים.

גרמניה ביצעה אף היא בעבר פרויקטים של קידוח למטרות מחקר, כמו התוכנית הגרמנית הקונטיננטלית העמוקה (KTB) שהחלה בשנות ה-80 ונועדה לחקור את הרכב הקרום. הפרויקט הגיע לעומק שיא של כ-8,990 מטרים, קרוב מאוד ליעד שסין שואפת להגיע אליו כעת.

המרוץ לליבת כדור הארץ ממשיך במלוא המרץ, כשהאתגר העיקרי הוא פתרון בעיית הטמפרטורות הגבוהות הפוגעות בציוד הקידוח. אם ימצא פתרון לכך, הדרך תהיה פתוחה להמשיך ולחקור את עומק כדור הארץ.