סרטון מבעית שהופץ ברשתות החברתיות, מראה בדיוק למה אדם יכול לצפות אם יישאר ללא חליפת חלל בריק העצום של החלל. הקליפ, שנוצר על ידי ערוץ היוטיוב DG EYE, מראה כיצד הריאות האנושיות יתפוצצו החוצה והדם ירתח במצב הרחוק מאוד מלהיות אידיאלי.

הוא הסביר שבגלל היעדר אטמוספירה בחלל, הנוזלים שבגופנו ירתחו ויהפכו מנוזל לגז. תוך חמש שניות בלבד, כל הנוזלים שבגוף - כולל על פני העיניים, העור והפה יתאדו לחלוטין - והדם יתחיל לרתוח.

בגלל הפרש הלחצים, כל הגזים בגוף האנושי יתרחבו. ניתן לראות בסימולציה כיצד הגוף האנושי יתנפח ויגדל בגלל האלסטיות של העור שיתרחב ויפנה מקום לגז הנוסף, מה שיגרום לרקמות הריאה להתפוצץ.

סטפאן דה מיי, מומחה בסוכנות החלל האירופית, אמר ל-The Sun הבריטי: "החמצן מתחיל להתרחב וכתוצאה מכך, הריאות יתפוצצו ויקרעו לגזרים. זה יגרום לדם לרתוח ולבעבע, מה שמייד יגרום לאמבוליזם וישפיע באופן קטלני על הגוף שלך". בלי עזרה חיצונית, הלב האנושי בסופו של דבר יאט ויפסיק לפעום - וכל החמצן בדם ייגמר. זה יאלץ את האדם להתעלף מיידית, מה שיגרום למוות מחנק.

זה מה שיקרה לגוף האנושי ללא חליפת חלל בחלל (צילום: אינג'אימג')
זה מה שיקרה לגוף האנושי ללא חליפת חלל בחלל (צילום: אינג'אימג')

ד"ר קריס להנהרדט, מדען אלמנטים עבור תוכנית המחקר האנושית של נאס"א, אמר ל-The Sun: "כפי שאפשר לדמיין, 60% מגוף האדם עשויים ממים, אז זו בעיה רצינית. למעשה, כל רקמות הגוף שלנו שמכילות מים יתחילו להתרחב". גוף אנושי ללא חליפת חלל יכול להחזיק מעמד בין שנייה אחת ל-15 שניות בלבד, לפני שיהפוך לחסר הכרה בגלל מחסור בחמצן, כך טוענים מומחים.

ג'ים לבלאנק, מהנדס אווירונאוטיקה בנאס"א, כמעט חווה את המצב הנוראי הזה בעצמו. בזמן בדיקת ביצוע חליפות חלל בתא ואקום, הוא הפסיק לקבל אוויר בלחץ בתוך החליפה שלו עקב תקלה טכנית. בסדרת התעודה "Moon Machine", לבלאנק הסביר שהוא התחיל לחוש בהשפעות לפני שהתעלף לבסוף. "כשהתנדנדתי לאחור, יכולתי להרגיש את הרוק בלשוני מתחיל לבעבע רגע לפני שאיבדתי את ההכרה, וזה בערך הדבר האחרון שאני זוכר", סיכם.