מגאן מק'קליי בת ה-30 מנורפוק שבבריטניה, אובחנה לפני כשנה וחצי עם מלנומה אוקולרית, סוג נדיר ביותר של סרטן העין המתפתח בתאים המייצרים פיגמנט בעין - מחלה מאובחנת בכ-1 למיליון מבוגרים בלבד.

היא הבחינה ב"אור קטן מהבהב" בפינת עינה, שייחסה תחילה למיגרנה. אולם לפני כשנה וחצי נאמר לה שהסרטן התפשט לכבד והפך לסופני, ושלמרבה הצער, נותרו לה רק שנתיים לחיות. לאחר שאיבדה את מאור עינה השמאלית בעקבות טיפולי הקרנות, הבשורה גרמה לה לשנות את סדרי העדיפויות שלה בחיים. בריאיון לדיילי מייל הבריטי, היא אמרה כי היא רוצה להזכיר לאנשים "להאט את הקצב, להתנתק מהטלפון ולהקדיש זמן איכות לאנשים סביבם".

מק'קליי המליצה שלא להתמקד ברשימות של דברים שיש להספיק לפני המוות, אלא פשוט לחיות את החיים כרצונך. המשמעות עבודה היא "לבלות זמן עם בתה והחתולה שלה בבית אם זה מה שהיא רוצה". בינתיים, בת ה-30 מנסה להתמקד בצד החיובי – היא עדיין בחיים, יש טיפולים מתקדמים ואנשים רבים מאריכים חיים מעבר לתחזית במחלה נדירה זו. גם כשהיא מדברת על מחלתה היא מנסה להיות אופטימית ולא להשתמש בשפה "פלומפית", כך לפי הדיילי מייל.

היא הצליחה לגייס יותר מ-80 אלף דולר באמצעות תרומות והופעות בתקשורת כדי לממן טיפול כימותרפי מיוחד בשם כמוסטורציה, שאינו זמין בשירות הבריאות הבריטי. הטיפול מבודד את הכבד מהגוף ו"רוחץ" אותו בכימותרפיה ביעילות גבוהה בכ-90% מהחולים. סיפורה של מק'קליי מוצג כעת בתערוכת צילום בוויילס המספרת סיפורים של חולים סופניים על לקחיי החיים שלמדו. התערוכה נוצרה בשיתוף פעולה של ארגון למען חולים סופניים וממומנת על ידי הפדרציה הלאומית. היא תהיה פתוחה לציבור ב-Senedd Oriel עד ה-15 בפברואר.