אישה מאחורי חשבון TikTok תחת השם @travelpiratesus.io, הזהירה לאחרונה מטיילים שלא להשתמש בעמדות טעינה בשדות תעופה, מאחר והן מהוות סיכון למתקפת סייבר. בסרטון בן 34 שניות, המשתמשת חשפה את הסכנות שבעמדות הטעינה. "אל תטעינו את הטלפון שלכם שם, אתם תתחרטו על כך", אמרה.

@ezai.io FBI issues a strong WARNING🚨🚨 Charging stations....A modern-day trojan horse for data theft or just a convenient power-up spot? What do you think? Plug in at your own risk! 🔌👀 #cubersecurity #juicejacking #technology #technews #breakingnews #youhavebeenwarned #smarttech #smarttechnology #datatheft #hackingtools ♬ original sound - Lawrence Mansour

היא ציינה כי ה-FBI גם פרסם אזהרה לגבי עמדות טעינה בשדות תעופה, וכינה זאת "ג'וס ג'קינג" - תקיפות סייבר שניתן לבצע באמצעות יציאת USB וחיבור נתונים. "האקרים משתמשים ביציאות ה-USB הללו כדי לגנוב את הנתונים שלך. כיף, נכון?", היא הוסיפה בסרטון.

הטעינו במטען נייד (צילום: אינג'אימג')
הטעינו במטען נייד (צילום: אינג'אימג')

הוועדה הפדרלית לתקשורת של ארה"ב הסבירה כי האקרים מסוגלים להיעזר בתוכנות זדוניות בעמדות טעינה ציבוריות על מנת לגשת להתקנים אלקטרוניים בזמן שהם נטענים. "פושעים יכולים אז להשתמש במידע שיש במכשירים שלכם כדי לגשת לחשבונות מקוונים או למכור אותו להאקרים אחרים", נכתב באתר ה-FCC.

מומחית הטיולים המליצה להשתמש במטענים ניידים וסוללות חיצוניות במקום עמדות טעינה כדי להישאר בטוחים. עם זאת, משתמשי TikTok שיתפו דרך נוספת לטעינה בטוחה של מכשירי נייד ללא סיכון ליפול קורבן להאקרים. "אפשר להשתמש בשקעי חשמל עם בסיס המטען או לקנות כבלי USB לחשמל בלבד שאין בהם פיני נתונים", הציע אחד הצופים.