בני זוג הנשואים כבר תשע שנים, מתפעלים מיני מרקט קטן בשכונה בה הם מתגוררים, שמפרנס אותם בצורה מכובדת. במשך השנים, הפכו הורים לשני ילדים והאישה בהיריון כעת בחודש השביעי. למרות זאת, פנה הבעל לעורכת דינו וביקש ממנה להוציא מכתב התראה לאשתו בטענה כי היא גוררת את משק הבית שלהם להוצאות כתוצאה "מנהיגה רשלנית".

בין יתר טיעוניו, טען הבעל באמצעות עורכת הדין שרין סולן כי אשתו גרמה להשבתת שני רכבים שהיו לה בעבר. אחד הושבת כי "שכחה לשים נוזל קירור והרכב התחמם", והשני הושבת בגלל "חנייה רשלנית שגרמה לרכב של העירייה לפגוע ברכב של המשפחה ולהוציא אותו מכלל שימוש". עוד הוא הוסיף: "אשתי לא יודעת לנהוג, גורמת נזקים לרכב ומכניסה אותנו להוצאות".

טוען שאשתו לא יודעת לנהוג ומכניסה אותם לחובות, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
טוען שאשתו לא יודעת לנהוג ומכניסה אותם לחובות, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

הבעל טען כי כל הבקשות שלו מאשתו ש"תקפיד בנהיגה ותהיה קשובה לצרכי הרכב לא נענו. היא חושבת שרכב זה לשים דלק ולנסוע. ממש לא. זה אולי נכון ברכב שיוצא מהחברה בשנה הראשונה וגם לא בטוח". האישה לעומת זאת, נדהמה מבעלה ומעצם העיתוי של הבקשה. "אם זו עילה להתגרש, כשאני בהיריון בחודש השביעי, הרי יש כאן בעיה הרבה יותר מורכבת מהרכב שאני נוהגת בו, טוב או פחות טוב", אמרה.

היא הוסיפה: "מלבד זאת, צריך לבדוק באיזה רכב מדובר. הקודם היה שנת 2001 והאחרון שנת 2007. בשני המקרים מדובר ברכבים משומשים ישנים, שאני כאישה ואמא לילדים מתקשה לתחזק אותו. אם בעלי היה קונה רכב נורמלי ולא רכב שכמעט 20 שנים על הכביש, הכל היה נראה אחרת. כל מה שנדרש מבעלי הוא לדאוג שיהיה לי רכב תקין שאוכל לתפקד כאם ולהוציא את הילדים מהגנים".

עו''ד שרין סולן (צילום: יח''צ)
עו''ד שרין סולן (צילום: יח''צ)

הבעל טען להגנתו כי ההוצאות על הרכב הולכות וגדלות והכל בגלל ההזנחה של אשתו. בני הזוג נשלחו ליישוב סכסוך במטרה להגיע להבנות ולהימנע מגירושין בעוד האישה בחודשי היריון מתקדמים. עוה"ד סולן הבהירה כי תעשה הכל כדי לגשר על הפערים. "אם אין כאן משהו עמוק שהלקוח שלי מסתיר ממני, אז זה יגמר בטוב כי המחלוקת פה היא זניחה ואינה יכול לשמש עילה לגירושין".