כל האמת בפרצוף: יואב גלנט הוא פוליטיקאי ואיש צבא לשעבר, המכהן כשר הביטחון של מדינת ישראל וחבר כנסת מטעם מפלגת "הליכוד". את שירותו הצבאי הוא סיים בדרגת אלוף, ושימש בין היתר כמפקד פיקוד הדרום, מפקד אוגדת עזה ומפקד שייטת 13. 

בן גביר בראיון לוול סטריט ג'ורנל: "במקום לגבות את ישראל, ביידן מסייע לחמאס"
"נשלם גם ככה את אותו מחיר": ההצעה של יוסי כהן לעסקת החטופים

גלנט התעורר בבוקר ה"שבת שחורה" בביתו שבמושב עמיקם שבשרון והבין כי ארגון הטרור חמאס פתח במלחמת פתע שהותירה אותו ואת שאר ראשי המודיעין והביטחון מופתעים והמומים. אין ספק שגם הוא יצטרך לתת את הדין, בבוא הזמן, על חלקו במחדל הנורא שאירע פה ב-7 באוקטובר.

תמי אלשוילי, מייסדת השיטה "כל האמת בפרצוף" לזיהוי אנשים דרך תווי הפנים, ניתחה בקורס שהיא מעבירה את תווי פניו של גלנט ביחד עם תלמיד בשם יובל, והשניים שפכו אור על דמותו ונבכי נפשו של השר ששומר על ארשת פנים קשוחה ולעתים אף קפואה.

"מדובר באדם רציני מאוד, בעל פילטרום (חריץ מתחת לאף) ארוך מאוד. הוא מדבר בשפה חדה ולעתים פוגע באנשים מבלי לשים לב".

השפתיים: "נכנסות פנימה, זה מעיד על כך שהוא לא מביע רגשות. הוא לא נמצא כרגע במצב של 'לתת'. בשפה התחתונה יש לו פס - זה מצביע על דילמה גדולה שהוא נמצא בה. צידי השפתיים: גם בפן הרגשי וגם בפן הטכני הוא נוטה נכון לעכשיו לפסימיות".

עיניים: לדברי השניים, "צבען של עיניו הינו כחול כהה, והדבר מעיד על אדם תשוקתי שהולך אחר רחשי ליבו. הלובן מתחת לעיניים מצביע על כך שגלנט נמצא תחת לחץ רב". 

בנוסף, "הקרחות בצד שמאל מעידות על משבר פנימי שהוא חווה באמצע החיים".

עוד עולה מניתוח תווי פניו של השר, כי "גלנט מאוד ביקורתי כלפי הסביבה שלו, אך הוא גם בודק את עצמו. הוא בודק את עצמו כל הזמן כדי להבין מה עובר עליו, איך הוא מרגיש ומדוע הוא מגיב לדברים כפי שמגיב. קשה לו להיות סבלני כלפי אנשים שצריך להסביר להם דברים מספר פעמים. יש לו ביטחון בפרויקטים והוא אדם אמיץ מאוד".

צפו: 

ניתוח תווי פניו של יואב גלנט (צילום ועריכה: שיר חדד)