השבוע מזג האוויר היה חורפי במיוחד, והתחזיות מבשרות על מערכת חורפית נוספת שבדרכה אלינו. כל אלו מובילים כמובן לשימוש מסיבי במיזוג וחימום הבית, ועל פי נתוני אלקטרה מיזוג אוויר, בשבוע האחרון נקבע שיא שימוש במזגנים. הטמפרטורה המועדפת ביותר אצל הישראלים בימים אלו היא 25 מעלות בממוצע.

עוד עולה מהנתונים כי 5 חמש הערים בהן סך שעות השימוש במזגנים היה הגבוה ביותר הן:

1. ירושלים - מתחילת המערכת הגשומה בשבוע שעבר נמדדו כ- 9780 שעות שימוש במזגן.
2. תל אביב - מתחילת המערכת הגשומה בשבוע שעבר נמדדו כ- 9400 שעות שימוש במזגן.
3. חיפה - מתחילת המערכת הגשומה בשבוע שעבר נמדדו כ- 6200 שעות שימוש במזגן.
4. ראשון לציון - מתחילת המערכת הגשומה בשבוע שעבר נמדדו כ- 5900 שעות שימוש במזגן.
5. רמת גן - מתחילת המערכת הגשומה בשבוע שעבר נמדדו כ- 5400 שעות שימוש במזגן.

חימום הבית במזגן (צילום: אינגאימג')
חימום הבית במזגן (צילום: אינגאימג')

ככלל, ישנן מספר פעולות פשוטות אותן כדאי וחשוב לבצע, על מנת שהחורף הקרוב יעבור נעים, בטוח, ובחסכון מקסימלי.

1. הפעלת מצב I FEEL

בשלט המזגן קיימת הפונקציה שנקראת I FEEL, באמצעותה רגש הטמפ' עובר מיחידת המאייד לשלט הרחוק, ובכך משפר משמעותית את פעולת החימום בחלל החדר. פעולה זו תאפשר חימום מהיר ומיטבי של חלל החדר, ללא צורך בטמפרטורה גבוהה מידי שתוביל לפעילות מוגברת של המזגן ובכך לצריכת חשמל גבוהה.

2. כוונו את המזגן לטמפרטורה המומלצת

הטמפ' המומלצת לצריכת חשמל מינימלית  היא בין 23-25 מעלות. כמובן שניתן לכוון לטמפרטורות גבוהות יותר, אך חשוב לזכור כי ככל שהטמפרטורה גבוהה יותר, כך גם צריכת החשמל, בעקבות הפעילות המאומצת של המדחס.  

3. חשוב לכוון את התריסים

ההמלצה היא לכוון את תריס יציאת האוויר של המזגן 45 מעלות כלפי מטה, זאת במטרה ליעל את הסרקולציה של האוויר והמיזוג של החדר.  כאשר המזגן במצב חימום, האוויר החם עולה כלפי מעלה.

מזגן (צילום: אילוסטרציה)
מזגן (צילום: אילוסטרציה)

4. לא ניקיתם את הפילטרים? כדאי שתעשו זאת

תפקיד הפילטר הוא קריטי בסינון האבק והלכלוך. ההמלצה היא לבצע ניקוי יסודי של פילטר המזגן לפחות אחת לחודש ובהפעלה הראשונה בתחילת כל עונה. 

5. הקפידו על אוורור החלל

אנחנו נמצאים בתקופה לא פשוטה במהלכה זמן השהות בבית ובחלל הסגור ארוך יותר. ההמלצה היא להקפיד על אוורור לעיתים תכופות יותר, על מנת לאפשר זרימת אוויר וסרקולציה, ובעיקר בממ"ד, באמצעות פתיחת החלון שלרוב סגור מטעמי ביטחון. כידוע, קירות הממ"ד עבים יותר, וצפיפותם גבוהה יותר מקירות רגילים, מה שעלול להוביל להצטברות של מסוג ראדון, לכן גם בחלל הזה אוורור הוא עניין חשוב מאוד לשמירה על בריאות השוהים בו.