פרל לואיז ברג, ילידת 1909, הלכה לעולמה בשבוע שעבר בלוס אנג'לס בגיל 114. ברג הייתה האדם התשיעי המבוגר בעולם והשלישית מהמבוגרים ביותר בארה"ב, כך דיווח ה-Jewish News ביום שני.

היא נולדה ב-1 באוקטובר באוונסוויל, אינדיאנה, למשפחה יהודית-אמריקאית ממוצא מזרח אירופי וגדלה בפיטסבורג, אך עברה עם משפחתה ללוס אנג'לס בגיל 19 בעקבות השפל הגדול שפגע בעסק מכירת הרכבים של אביה. הוריה עבדו בעבר כצלמים מקצועיים ומנהלי קולנוע אילם. בלוס אנג'לס, הכירה ברג את בעלה לעתיד, מארק ברג, יהודי שהיגר מאוקראינה. השניים חיו בעיר כמעט מאה שנה והיו חברים מסורים בבית הכנסת "טמפל ישראל" בהוליווד במשך למעלה מ-85 שנה.

ברג תוארה כחברה נלהבת של ישראל עוד מראשיתה. בנה, רוברט, סיפר בראיון ל-Jewish Journal בשנת 2022 על מחויבותה של אימו לציונות בראשית ימי המדינה: "אמי שמרה בסוד את משלוח ה'ציוד חקלאי' לישראל דרך מקסיקו בשנת 1947, שאורגן על ידי אבי ואחיו הבכור. למרות שהקופסאות סומנו במילים תמימות אלה, התוכן האמיתי היה מנועי מטוסים לחיל האוויר הישראלי. אף אחד מהוריי לא דיבר על זה מעולם".

כמו כן, הרב ג'ון ל. רוזוב מבית הכנסת "טמפל ישראל" שיתף בבלוג בשנת 2023 חוויה עם ברג ארבע שנים קודם לכן, כשחגגה את יום הולדתה ה-110: "הוספתי את הברכה המסורתית 'עד 120!' היא ענתה בחיוך: 'בבקשה אלוהים, לא!' ". ברג הותירה אחריה שני בנים, רוברט ג'ואל ברג וד"ר אנאל פול ברג, ונכדה אחת, בלינדה ברג.