בננה היא פרי האהוב כמעט על כולנו, אך רבים מאיתנו נוטים לזרוק אותה כשהיא כבר בשלה מדי. דווח כי אמריקאים זורקים בממוצע כ-5 מיליארד בננות שעברו זמנן בשנה. אז איך תשמרו אותן טריות לאורך זמן? משתמש במדיה החברתית TikTok גילה לגולשים כמה שיטות מפתיעות.

בסרטון שהועלה לרשת החברתית על ידי משתמש בשם @tipperk, הוצגו ארבע שיטות אחסון לבננות: בננה מספר 1 - הושארה בקערה על השיש, בננה מספר 2 - הקצה העליון שלה נעטף בניילון נצמד, בננה מספר 3 - הקצה העליון שלה נעטף בנייר סופג לח, ובננה מספר 4 - הונחה במקרר.

@tipperk How to properly store bananas? Pt 2 #bananastorage #bananastoragetips #bananacare #producestorage #fridgemagnet #foodstorage #freshproduce #kitchenhacks #tiktoktips #foodhacks #kitchentips #storagetips #storefruitsproperly #storevegtablesproperly #preserveproduce #fridgeorganization #healthyeating #mealprep ♬ original sound - tipperk

הבננה שהושארה על השיש נשמרה טוב יותר מכולן. גם הבננות שנעטפו בניילון נצמד ובנייר סופג נשמרו היטב. לעומת זאת, הבננה שהושארה במקרר התכהתה מהר יותר. לפי CE Safety Limited, ארגון בריאות ובטיחות שבסיסו בבריטניה, עטיפת הגבעול בניילון נצמד שומרת על צבען הצהוב של הבננות, מאחר והניילון לוכד את גז האתילן המופרש הגורם להבשלה.

לפי ה-Real Simple, כדי להאריך את חיי המדף של הבננות, מומחים ממליצים לתלות בננות על וו במקום לאחסן בקערה, כדי למנוע סימני לחץ. בנוסף, מומלץ להרחיק מהשמש שמזרזת את הבשלתו של הפרי. יש להרחיק בננות מפירות אחרים הפולטים אתילן כמו תפוחים, אגסים ואפרסקים. גם מומלץ שלא לאחסן בננות במקומות סגורים שילכדו את האתילן ויזרזו את תהליך ההבשלה.

בננות (צילום: istockphoto)
בננות (צילום: istockphoto)

לפי מחלקת החקלאות של ארה"ב מומלץ לאחסן בננות בטמפרטורת החדר, כ-20 מעלות. קירור עלול לגרום לשינוי צבע או טעם מריר. ניתן לקרר בננות רק לאחר שהבשילו לרמה הרצויה. אם הבננות הפכו בשלות יתר על המידה, תוכלו להשתמש בהן כממרח או לאפות איתן.

בקיצור, מומלץ לאחסן בננות בטמפרטורת החדר, לעטוף בניילון, להרחיק מפירות אחרים ומהשמש, ולנצל בננות בשלות לאפייה. כך הן יישמרו טריות הכי הרבה זמן.