אבוקדו - הפרי האהוב והטרנדי של העונה יכול להיות מתסכל למדי. רגע אחד הוא נראה רחוק מבשלות וקשה כמו אבן, ורגע אחר כך אתם מוצאים את עצמכם עם אבוקדו בשל מדי ושחור שמתאים רק לפח האשפה. חוסר היציבות הזה לא רק מעצבן, אלא גם גורם לבזבוז מזון.

אמנם אין מכשיר קסמים שיחשוף בפניכם את חלון ההזדמנויות הקצר לאכילת אבוקדו בשל, אבל יש כמה טריקים וצעדים שיאפשרו לכם להאריך את חיי האבוקדו שלכם ולהפוך אותו לגוואקאמולי ביתי או תוספת בריאה לטוסט, לפי מאמר שפורסם באתר RealSimple.

אבוקדו בשל (צילום: אינג'אימג')
אבוקדו בשל (צילום: אינג'אימג')

איך לאחסן אבוקדו כדי להאריך את חיי המדף שלו?

אבוקדו לא בשל: קניתם אבוקדו ירוק וקשה? הניחו אותו בטמפרטורת החדר, הרחק מפירות וירקות אחרים. אבוקדו לא בשל יחזיק כ-4-5 ימים. בדקו מדי יום את הבשלות שלו על ידי לחיצה קלה - כשקצה אצבעותיכם משאיר שקע קל והקליפה כהה או שחורה עם מרקם מחוספס, סימן שהוא בשל.

אבוקדו בשל: הניחו אבוקדו בשל במקרר בכלי אטום או במגירת הפירות והירקות. שימו לב: הגז שפולטים תפוחים ובננות עשוי להאיץ את הבשלת האבוקדו, אז בדקו אותו בתדירות גבוהה.

איך לאחסן חצי אבוקדו?

חתוך לקוביות או למעוך: השתמשו בקופסת פלסטיק עם ניילון נצמד צמוד ישירות לאבוקדו, ללא רווח שמותיר אוויר. אפשר להוסיף מעט מיץ לימון טרי, אך שימו לב שהטעם ישתנה מעט. חתיכות האבוקדו יחזיקו כיום-יומיים.

שלם עם גרעין: שפשפו מעט שמן זית או מיץ לימון על החלק החשוף ועטפו היטב בניילון נצמד (גם את הקליפה). שיטה זו שומרת על האבוקדו כיומיים.

ממרח אבוקדו (צילום: אינג'אימג')
ממרח אבוקדו (צילום: אינג'אימג')

מיתוסים וחששות

אבוקדו במים: למרות טרנד הטיקטוק, ה-FDA האמריקאי הזהיר מפני אחסון אבוקדו במים. מים עלולים להפוך אותו לבלתי בטוח למאכל עקב התרבות חיידקים. שטיפת הקליפה לא מספיקה להסיר זיהום אפשרי.

בשורה טובה: אבוקדו בשל ניתן להקפיא! חתכו אותו לחתיכות, הסירו את הגלעין וזלפו מעט מיץ לימון. הקפיאו בכלי אטום עד חודשיים.

לסיכום, בעזרת אחסון נכון, תוכלו ליהנות מאבוקדו טרי וטעים יותר זמן ולצמצם את בזבוז המזון. בחרו את השיטה המתאימה למידת הבשלות והצורה בה תרצו להשתמש בו, והימנעו מהטריק המזיק של אחסון במים.