האם אפשר לאחסן את האוכל ישירות במקרר כשהוא עוד חם, או שהדבר עלול לגרום לו לגדל חיידקים? הדעות די חלוקות לגבי הנושא. מרי פאת'ר, יוצרת תוכן ברשת החברתית TikTok המתמחה בבריאות והיגיינת הגוף והבית, הרגיעה את עוקביה ואמרה שהם אכן יכולים להכניס שאריות אוכל חמות ישירות למקרר - וזה אף מומלץ יותר מאשר להניח לאוכל להתקרר לפני.

ל-763,400 העוקבים שלה, פאת'ר אמרה כי נהוג היה להניח שאם מכניסים אוכל חם למקרר הוא יגדל חיידקים, אך הדבר אינו נכון. היא הזהירה ואמרה שרצוי שלא להשאיר אוכל שלא נאכל מחוץ למקרר יותר משעתיים, ומוטב להכניס את השאריות למקרר בהקדם האפשרי. הדרך היעילה ביותר היא לאחסן את האוכל בכלי רדוד ולא עמוק מדי, שיתקרר מהר יותר.

@madamesweat True or False: Is it safe to put warm leftovers in the fridge? Let's discuss. #leftovers #bacteria #fridge #kitchen #leftoverfood #food #dinner #lunch #cook #cooking #tupperware #bacteria #trueorfalse #madamesweat #madamesweatisconcerned #kitchentips #kitchentip #cookingtip #cookingadvice #oldwivestales #debunking #safety #foodsafety #cookingsafety ♬ „The Four Seasons" - Winter - part 1 60" (Vivaldi) - Orchestra of Classical Music

משרד החקלאות האמריקאי, ממליץ לאחסן מזון בטמפרטורה של ארבע מעלות צלזיוס או פחות, כדי למנוע התפתחות חיידקים מזיקים. לגבי אוכל חם, ניתן להכניס כמויות קטנות של אוכל חם ישירות למקרר, כשכמויות גדולות מומלץ לחלק למנות קטנות יותר בכלים רדודים לפני הכנסה למקרר, כשהרעיון העיקרי הוא שהמזון לא יהיה מחוץ למקרר יותר משעתיים מאז בישולו.

מעבירים את המזון לקופסה כשהוא עדיין חם? (צילום: אינג'אימג')
מעבירים את המזון לקופסה כשהוא עדיין חם? (צילום: אינג'אימג')

יש הטוענים שעדיף שלא להכניס אוכל חם כדי לא להשפיע על טמפרטורת שאר האוכל במקרר, אך מקררים מודרניים מסוגלים לקרר כמויות סבירות של אוכל חם ביעילות.