כולנו אוהבים פיצה, אבל רבים תוהים "למה קופסאות הפיצה הן מרובעות כאשר הפיצה שבתוכן עגולה?". משתמש TikTok בשם FactBuddy שפך אור על תעלומה זו בסרטון קצר בשם "הסיבה שקופסאות פיצה הן מרובעות ולא עגולות סוף סוף נחשפת".

הוא הסביר: "פיצות הן עגולות, אז למה הקופסאות אינן עגולות גם כן? ובכן, למעשה היו עיצובים לקופסאות עגולות כבר לפני כ-15 שנה, אך פיצריות בדרך כלל לא אוהבים להשתמש בהן". אך יש סיבה נוספת מאחורי תעלומה זו. יוצר הסרטון, שזכה ליותר מ-100 לייקים ברשת החברתית, המשיך: "קופסאות עגולות מיוצרות ממספר חתיכות קרטון וקשות לאחסון, כשבינתיים, קופסאות מרובעות זולות יותר לייצור ודורשות רק גיליון קרטון יחיד".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

למה אורזים את הפיצה בקרטון מרובע ולא עגול? (צילום: אינג'אימג')
למה אורזים את הפיצה בקרטון מרובע ולא עגול? (צילום: אינג'אימג')

משתמש TikTok אחד ציין: "קופסת הפיצה מרובעת, הפיצה עגולה, אבל אז חותכים אותה למשולשים". גולש אחר כתב: "הסרטונים שלך הם סימפוניה של דמיון שמשאירה אותנו עם תשובות". חשבון ה-TikTok של FactBuddy ממשיך לשתף עובדות משעשעות ולהסביר למה הדברים הם כפי שהם.

בסרטון אחר, FactBuddy הסביר את ההיסטוריה של קופת החיסכון. הוא שאל: "האם תהיתם אי פעם למה אנחנו שמים כסף בקופת חיסכון ואיך זה קשור לחזירים?" הוא הסביר: "במאה ה-15, אנשים היו שומרים את הכסף שלהם בסירים. הם קראו לסירים האלה סירי חזיר כי הם היו עשויים מחרסית שנקראה חזיר. בהמשך, יצרני הסירים החלו לעצב את סירי החזיר האלה בדמות חזירים אמיתיים, כבדיחה. ונו, השאר היסטוריה".