טיסה של לופטהנזה מתאילנד לגרמניה הסתיימה בטרגדיה ביום חמישי, כאשר נוסע גבר בן 63, שזהותו טרם פורסמה, נפטר לאחר שדימם למוות לעיני שאר הנוסעים.

קארין מספילדר, אחות מוסמכת מבית החולים האוניברסיטאי בציריך, סיפרה ל-Blick כי ראתה את הגבר עולה למטוס האיירבוס A380 בבנגקוק, זמן קצר לפני חצות כשהוא נראה חולה, "מזיע" ו"נושם מהר מדי". לטענתה, בהתחלה אשתו של הנוסע טענה שהם מיהרו כדי להספיק לעלות לטיסה - לכן הוא לא הרגיש טוב.

מטוסים של חברת לופטהנזה (צילום: רויטרס)
מטוסים של חברת לופטהנזה (צילום: רויטרס)

עם זאת, לאחר שצפתה בגבר במשך כמה רגעים, מספילדר דיווחה לדיילת כי יש לדאוג שרופא יבדוק אותו באופן מידי. רופא פולני צעיר נענה לקריאה, אך לפי הדיווחים רק שאל את האיש לשלומו, בדק את הדופק שלו ואמר שהוא בסדר. "נתנו לו קצת תה קמומיל, אבל הוא כבר החל לירוק דם לשקית שאשתו החזיקה עבורו", סיפר מרטין, בעלה של הנוסעת.

לפתע, דם התחיל לזרום מהפה והאף שלו. "זו הייתה אימה מוחלטת, כולם צעקו", אמר מרטין וטען שהאיש איבד ליטרים של דם אזר ניתז על קירות המטוס. במשך כחצי שעה, צוות הדיילים ביצע החייאה בנוסע, למרות שהאחות ידעה שזה חסר תקווה. לבסוף, הגבר הפסיק לנשום והקפטן הודיע על מותו, "שררה דממה מוחלטת על הסיפון", אמרה. לאחר מכן, צוות המטוס העביר את גופת הנוסע לתא המטבח, והמטוס פנה חזרה לתאילנד.

מטוס, טיסה. אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
מטוס, טיסה. אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

דובר של חברת התעופה לופטהנזה, אישר בהצהרה: "למרות שצוות המטוס ורופא שהיה על סיפון ביצעו מייד פעולות החייאה מקיפות, הנוסע נפטר במהלך הטיסה. אנו שולחים תנחומים למשפחת הנוסע המנוח. אנחנו גם מצטערים על אי הנוחות שנגרמה לנוסעי טיסה זו". נתוני הטיסה מראים שהמטוס המריא מבנגקוק ב-23:50 בלילה ביום חמישי ונחת חזרה בתאילנד בשעה 8:28 בבוקר ביום שישי.

לדברי הנוסעים, הם נאלצו להמתין שעתיים ללא כל הנחייה מלופטהנזה, לפני שנקראו סוף סוף לעלות לטיסה אחרת לגרמניה, עם עצירה בהונג קונג. אך עבור מספילדר, החלק הגרוע ביותר היה שאשתו של הנוסע המנוח הייתה צריכה להמשיך את המסע בשדה התעופה לגמרי לבדה. "אני מצטערת שלא ניסיתי לעזור לו", אמרה. "הייתי צריכה להתערב, אבל ראיתי שרופא מטפל בו, אז לא חשבתי שאני נחוצה", ציינה וסיכמה: "הגבר נראה כל כך רע, אני לא מבינה למה הקפטן המריא".