צוות עובדי "אקווריום ומרכז חינוך של צוות ECCO" בהנדרסונויל, ארה"ב, חשש בתחילה שהנפיחות בבטנה של שרלוט הטחנית (דג סחוס, Myliobatidae), שנצפתה לראשונה בספטמבר, מעידה על סרטן, אך בדיקות גילו את הסיבה המפתיעה: היא בהריון.

למרות שלא היה כל זכר בסביבה, לדברי החוקרים המופתעים, ישנם שני הסברים אפשריים להריון:

1. רביית בתולים (Parthenogenesis): תהליך נדיר ביותר שבו ביציות מתפתחות לבד, ללא הפריה, ויוצרות צאצא שהוא שיבוט גנטי של האם.

2. מפגש בלתי מתוכנן עם כריש: בחודש יולי, הוכנסו למיכל של שרלוט שני כרישי בַּמְבּוּ לבן נקוד (Whitespotted bamboo shark) צעירים. "לא מצאנו מידע ברור על קצב ההתבגרות שלהם, ולא חשבנו שזו תהיה בעיה", אמרה ברנדה ראמר, מייסדת ומנהלת האקווריום. "התחלנו להבחין בסימני נשיכות על שרלוט, אבל ראינו דגים אחרים נושכים בה, אז העברנו אותם אבל סימני הנשיכות לא נעלמו". סימני נשיכה על סנפירי דגים מעידים לעיתים על פעילות רבייה, ושרלוט ננשכה מספר פעמים בקצוות הסנפירים שלה.

ראמר עדכנה כי שרלוט עומדת ללדת עד ארבעה צאצאים בכל רגע. לאחר הלידה, תבוצע ככל הנראה בדיקת DNA על הצאצאים כדי לפתור את התעלומה. בינתיים, ניתן לעקוב אחר עדכונים על ההריון באתר ובדף הפייסבוק של צוות ECCO. תקופת ההריון הטיפוסית אצל טחניים היא שלושה עד ארבעה חודשים.