הכוכבת ההוליוודית שרון סטון בת ה-65, סיפרה בראיון ל- The Times, על חיפושיה אחר אהבה באפליקציות היכרויות ולא "בחיים האמיתיים". בדייט הראשון מהאפליקציה, פגשה בחור שלא סיפר לה שהוא מכור להרואין, ואף "זכתה" למאצ'ים מאסירים לשעבר.

להכיר אנשים חדשים זה מרגש, אבל תמיד צריך להיות זהיר כאשר נוצרת אינטראקציה עם מישהו שאתם לא מכירים. לקראת הוולנטיינ'ס דיי שייחגג ביום רביעי הקרוב (ה-14 בפברואר), אפליקציית ההיכרויות OkCupid עם כל הטיפים שיעזרו לכם לנהוג בבטחה כאשר אתם ממתכתבים, משוחחים או נפגשים עם מישהו שהכרתם בפלטפורמות להיכרויות. 

כך לא תתאכזבו מהדייט שלכם, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
כך לא תתאכזבו מהדייט שלכם, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

הישארו באפליקציה כמה שיותר זמן

המתחזים מנסים לעתים קרובות לשכנע לעבור במהירות לפלטפורמה אחרת, על מנת להמשיך להכיר אחד את השני. הישארו באפליקציה כשתכירו מאץ' חדש. זה עוזר לשמור על המידע האישי שלכם בבטחה ומאפשר חסימה או דיווח על האדם האחר בכל זמן. שימו לב לדגל האדום, כאשר הצד השני דוחף לעבור בין פלטפורמות, אך מעכב וידאו צ'אט או מפגש של אחד על אחד.

השתמשו בכלים שיש לכם באפליקציה

אמתו את הפרופיל של האדם האחר באמצעות אימות תמונה. בנוסף, רצוי לעשות שיחות וידאו לפני הדייט, כדי לוודא שההתאמה שלכם היא באמת אותו האדם שדיברתם אתו.

הרימו דגל אדום כשצצות שיחות על מטבעות קריפטו

זה עשוי להיראות כעצה ידידותית, אבל אם המאץ' החדש שלכם עושה לכם הרצאות על קריפטו או אפיקי השקעה, ישנה סבירות גבוהה שמדובר בהונאה.

כך לא תתאכזבו מהדייט שלכם, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
כך לא תתאכזבו מהדייט שלכם, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

אל תלכו שולל על ידי תוכניות "להתעשר מהר"

לדברי מומחים, הרמאים ישתמשו בטכניקות בעזרתן הם ישכנעו אתכם בחשיבותו של כסף, וכיצד סכומים גדולים של כסף יכולים לשפר את חייכם. היו סקפטיים כלפי כל מי שנראה כעשיר ומצליח שרוצה ללמד אתכם איך להשקיע ולהרוויח כסף.

סרבו לכל בקשה של העברת כסף

המתחזים טוענים לעתים קרובות שהם צריכים כסף עבור ויזה, עמלות מכס, ניתוחים, חשבונות רפואיים משפחתיים, תיקוני רכב או כרטיסי טיסה לביקור. אם הם נראים נואשים וכסף מעורב, הרימו דגל אדום גדול.

שימו לב שלא מבקשים מכם כסף, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
שימו לב שלא מבקשים מכם כסף, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

שימו לב שלא כל ההונאות נראות אותו הדבר

רוב הרמאים לא סתם יוצאים ומבקשים כסף כשהם מכירים מישהו לראשונה. לעתים קרובות הם לא מתחילים לדבר על פיננסים, במשך חודשים מאז ההיכרות הראשונית. הם עלולים לעשות זאת רק לאחר שרכשו את אמונכם, ולכן חשוב להישאר עירניים תמיד ולשים לב לנורות אדומות כאשר מישהו מבקש מכם כסף.