משטרת גרמניה מתכננת פריסת שוטרים ואבטחה מוגברת סביב בית המשפט בעיר בראונשווייג, לקראת דיון שצפוי להיערך ביום שישי הקרוב בעניינו של כריסטיאן ברוקנר, החשוד בחטיפת מדלן מקאן. ברוקנר, פדופיל מורשע בן 47, עומד לדין בגין שורה של תקיפות מיניות שביצע בפורטוגל.

זה יהיה משפטו הפומבי הראשון מאז שנחשף כחשוד המרכזי בהיעלמותה של מקאן בת הארבע בשנת 2007. במשפט צפויים להיות נוכחים עיתונאים מכל רחבי העולם והרשויות נערכות לאבטחה מוגברת לכל אחד מ-29 ימי הדיונים הצפויים. שוטרים חמושים יוצבו בתוך ומחוץ לאולם בית המשפט וברוקנר צפוי להיכנס דרך מנהרה מאובטחת ממתקן המעצר לאולם 141, בליווי עורכי דינו. עיתונאים, עורכי דין ובאי בית המשפט יידרשו להציג תעודות זיהוי לשוטרים.

הוריה של מדלן מקאן עם תמונתה (צילום: רויטרס)
הוריה של מדלן מקאן עם תמונתה (צילום: רויטרס)

צלמים וצוותי טלוויזיה יורשו להיכנס לאולם, מה שיאפשר לציבור מבט ראשון על החשוד העיקרי. כוחות מיוחדים של משטרת גרמניה צפויים להיות נוכחים באולם והשוטרים יאבטחו גם עדים המגיעים למשפט מכל רחבי אירופה.

ברוקנר מואשם בביצוע חמש עבירות מין באלגרב שבפורטוגל בין השנים 2000-2017, בהן אונס תיירת אירית ונערה מקומית. הוא מואשם גם בחשיפת איבר מינו בפני קטינות. המשפט נדחה עקב מחלוקת משפטית על הסמכות השיפוטית.

מימין, ברונקר, החשוד העיקרי בהיעלמותה של מקאן (צילום: מתוך פייסבוק)
מימין, ברונקר, החשוד העיקרי בהיעלמותה של מקאן (צילום: מתוך פייסבוק)

מדלן מקאן נעלמה מדירת נופש בה נפשה יחד עם משפחתה בפראיה דה לוז, פורטוגל, במאי 2007, כשהוריה סעדו עם חברים במסעדה סמוכה באותה עת. הם מסרבים לוותר על התקווה שבתם תימצא בחיים.

ברוקנר, שהתגורר באותה תקופה בחווה מוזנחת בפראיה דה לוז, זוהה כחשוד ב-2020, אך הוא מכחיש כל מעורבות בפרשה. נכון להיום, הוא מרצה עונש מאסר של שבע שנים על אונס וסחר בסמים, וצפוי להשתחרר ב-2026.