המקרה שלפנינו מתנהל כבר שלוש שנים מתחת לפני השטח, עד שהבעל החליט לפנות לייעוץ בסוגייה - שכמותה לא נדונה גם במקרים הכי הזויים של מאבקי הגירושין. הבעל טען בפני היועצת הזוגית: "אני חושד שאשתי ואימא שלי מנהלות ביניהן קשר רומנטי". הפצצה הזו נפלה על היועצת משום מקום והיא נותרה חסרת אונים.

תחילתו של הסיפור לפני חמש שנים. בני הזוג מצפון הארץ נישאו צעירים יחסית כששניהם היו בני 23. החברות ביניהם ארכה כשנתיים בטרם נישאו, והיום אחרי חמש שנות נישואים, יש לזוג ילד אחד ושניהם עובדים במשרות טובות, הבעל בתחום הכלכלה והאישה בתחום הרפואה. אחרי התייעצות עם היועצת הזוגית, פנה הבעל לעורכת הדין שרין סולן בניסיון לבדוק אצלה האם הוא יכול להתגרש על סמך החשדות שיש לו.

גדלי ושרין סולן  (צילום: יח''צ)
גדלי ושרין סולן (צילום: יח''צ)

"אין לי שום הוכחה אבל הזמן והשעות שהן ביחד זה משהו ששווה בדיקה ולי אין אומץ לבדוק את זה. כשנישאנו אמרו לי כל הזמן שאשתי ואמא שלי נראות כמו אחיות כשהן מסתובבות יחד", אמר. לאחר מכן, "זרקו" לו חברים כי הן נראות לא מעט יחד בכל מיני מקומות. לכאורה, לאישה הייתה "הגנה". היא תמיד אמרה לבעלה: "אני אצל אמא שלך, הלכתי עם אמא שלך לקניון, אני טסה עם אמא שלך לחול לכמה ימים", וכך הלאה.

עורכת הדין שרין סולן (צילום: עו''ד שרין סולן)
עורכת הדין שרין סולן (צילום: עו''ד שרין סולן)

"ניסיתי לדבר עם אימא שלי ולרמוז לה שהקשר הזה מעורר הרבה מאוד תגובות אצל החברים המשותפים אבל היא ביטלה אותי. 'הכל בסדר, אנחנו חברות ואתה צריך לשמוח מזה', היא אמרה לי", הבהיר הבעל לעוה"ד סולן והוסיף: "לאימא שלי היה בעבר קטע עם אישה אחרת, לפני לא מעט שנים". במצב הזה לבעל לא נותרה ברירה והוא מבקש להתגרש בעילה כי "הוא לא יכול לחיות עם אישה שכל היום לא נמצאת בבית ומבלה עם אימא שלו".

עוה"ד סולן הבהירה כי הטיעון הזה לא יקל עליו בהליך הגירושין בשעה שאין לו הוכחה, ועם זאת, היא לא המליצה לו לשכור את שירותיו של חוקר פרטי. האישה טענה להגנתה: "בעלי אדם הזוי. אם הוא חושב שיש לי קשר רומנטי עם אימא שלו, משהו אצלו לא תקין". בני הזוג נשלחו ליישוב סכסוך בטרם יפתח הליך גירושין.