בשעות האחרונות, הופצה ברשת החברתית פייסבוק שיחת ווצאפ בין שתי אימהות - האחת שבתה חוגגת יום הולדת, והשנייה שבתה לא מוזמנת לחגיגות. מדוע? כאן בדיוק התחילה הסערה.

אם ילדת יום ההולדת טענה שמתנה בסך 50 ש"ח אינה מספיקה כדי ככל הנראה לכסות את עלויות יום ההולדת של בתה ולכן היא אינה מוזמנת, אך אימה של הילדה השנייה ביקשה להתחשב במצבה הכלכלי ולהסביר לשאר הילדים ש"כל מתנה היא מתנה", אך נתקלה בסירוב.

שיחת הווצאפ בין שתי האימהות (צילום: רשתות חברתיות)
שיחת הווצאפ בין שתי האימהות (צילום: רשתות חברתיות)

לפי התכתובת שהועלתה לרשת, אימה של ילדת יום ההולדת הסבירה לאם השנייה כי היא עורכת לילדה "יום הולדת לפי מה שהיא רוצה" וכי היא "סופגת עלויות מאוד גבוהות". עוד היא ציינה כי "זה אמור להיות ההיגיון שלך לא לשלוח את הילדה כי היא לא מביאה מתנות. החברות תמיד מדברות עליה שהיא לא מביאה מתנות באף יום הולדת ואוכלת כמו חזירה (מילים של הילדות)".

מנגד, האם של הילדה שלא הוזמנה, השיבה לה: "מה? היא אוהבת לבוא ולשמוח בשביל החברות שלה, מה היא אשמה שאין לה כסף? אני לא מתביישת, אני נלחמת על כל שקל. אז אני כן קונה גיפטקארד ב-50 ש"ח והילדה לא באה בידיים ריקות. אולי את והאימהות האחרות צריכות לדבר על זה שכל מתנה היא מתנה והעיקר הכוונה. הם בכיתה ה', אני בהלם".

''הילדה שלך לא רצויה'', שיחת הווצאפ בין שתי האימהות (צילום: רשתות חברתיות)
''הילדה שלך לא רצויה'', שיחת הווצאפ בין שתי האימהות (צילום: רשתות חברתיות)

האם של ילדת יום ההולדת ענתה: "את יכולה להיות בהלם, זה לגמרי שלך. אני מוציאה 9,500 ש"ח על המסיבה, לא כולל אוכל ושתייה וזה כולל ארוחה למבוגרים. מן ההיגיון שהיא תקבל מתנות מושקעות. ואם זה אומר שהילדה מביאה 50 ש"ח מתנה - שלא תבוא, זה עדיף. נגיד שהיא חולה, זה לא כזה מעניין. מה קשה לכבד את הבקשה שהילדה לא תבוא?".

האם של הילדה שלא הוזמנה הגיבה: "הילדה תתבאס, מה אגיד לה? שלא רצו שתבואי בגלל שאת לא מביאה מתנה יקרה? במקום שתסבירי לילדה שלך שהעיקר הכוונה?". והאם הראשונה השיבה: "תשברי את הראש את. הילדה לא רצויה וזהו. אנחנו אימהות, נסגור את זה בינינו כדי שהילדה לא תיפגע".

הפוסט שהועלה לרשת גרר תגובות קשות של גולשים רבים שהזדעזעו קשות מהשיחה בין שתי האימהות, ואף זכה לקרוב ל-10,000 שיתופים ברשתות חברתיות נוספות. "בושה, מקומם", כתב גולש אחד. אחר הגיב: "לא מאמין למה שקראתי עכשיו". אישה נוספת כתבה: "בושה למין האנושי. עדיף שתשקיעי בערכים ובאהבת חינם ואת העודף לטיפול בעצמך. אני מזועזעת".

בינתיים, נשים ואימהות פרסמו כי הן אוספות תרומות עבור האימא - חד הורית ואם לארבעה ילדים.