בעיירה הקטנה דולסה, במחוז ריו אריבה, חיים 2,788 תושבים בלבד. מתחת לפני השטח, על פי תיאוריות קונספירציה, נחבאת מעבדה חשאית משותפת לבני אדם ולחייזרים, בה מתבצעים ניסויים משותפים. אמנם זה נשמע מופרך, אך הטענות המוזרות הועלו ב-1979 על ידי איש העסקים פול בננוויץ'.

בננוויץ' היה חבר בארגון לחקר תופעות אוויריות (APRO) - ארגון אזרחי לחקירת עב"מים, וכחלק מפעילותו, הוא העלה טענות נועזות לגבי דולסה שהתבססו, לדבריו, על "תקשורת סודית ביותר". למרות שלא ציין את מקור המידע שלו, הוא טען בתוקף שקיימת מתחת לעיירה הקטנה "מעבדה תת-קרקעית סודית, המשמשת את החייזרים והצבא האמריקאי לביצוע ניסויים לא אנושיים ואכזריים בבני אדם".

האם מתבצעים ניסויים בבני אדם ובחייזרים מתחת לאדמת עיירה בניו מקסיקו? (צילום: ingimage ASAP)
האם מתבצעים ניסויים בבני אדם ובחייזרים מתחת לאדמת עיירה בניו מקסיקו? (צילום: ingimage ASAP)

ב-1981 הוא כתב מכתב לסנטור אמריקאי בו פירט את כל שידע וציין: "אני יודע על מיקום הבסיסים החייזריים בצפון ניו מקסיקו, במרכז שמורת האפאצ'ים ג'יקארילה, 7.2 ק"מ צפון-מערבית מדולסה". הוא טען כי בעקבות עסקה שנרקמה לפני שנים בין הצבא לחייזרים, ניתנו להם אדמות אינדיאניות ואחריות ביטחונית תמורת טכנולוגיה בדמות ספינה מונעת באנרגיה אטומית, וכי במקביל הוקם לידם בסיס אמריקאי נרחב לבדיקת הספינה.

האם המידע נכון? (צילום: אינגאימג)
האם המידע נכון? (צילום: אינגאימג)

בנוסף, טען כי ב-1979 או בתחילת 1980 פרצו חילוקי דעות בנוגע לנשק, והצבא נטש את הבסיס, כאשר גורלם של החיילים אינו ידוע. בננוויץ' אף טען כי יש בידיו צילומי אוויר ברזולוציה גבוהה של סוכנות החלל האמריקאית נאס"א, לצד תמונות קרקע שמספקות תצוגה מלאה של הבסיס. לדבריו, הטכנולוגיה של הספינה נחותה משמעותית ממה שיש לחייזרים כיום. הוא טען כי יידע את הקפטן על שתי נשים וילד באזור אוסטין, טקסס, אשר נחשפו קשות לקרינה מקרוב בשל הספינה, וכי סוכנות ביון אמריקאית פינתה אותם במסוקים, והממשלה משלמת בחשאי את הוצאות האשפוז שלהם.

המכותבים התעלמו ממכתבו, וב-1988 הוא פרסם מסמך בשם "פרויקט בטא", בו פירט איך לחשוף את הבסיס ולפתוח בהתקפה עליו. אולם, קשה מאוד להשיג מסמך זה כיום. רוב האנשים ראו בו "אדם הזוי", והוא אף סבל מהתמוטטות נפשית שנים לאחר מכן. הוא נפטר ב-2003 והתעלומה לגבי מה באמת מסתתר מתחת לדולסה נותרה בלתי פתורה.