אישה מקונטיקט בשם ויקטוריה היל, בת 39, גילתה שיצאה עם אחיה למחצה כשעוד הייתה תלמידת תיכון. התגלית הגיעה לאחר שנים של חוסר ידיעה לגבי זהותו של אביה הביולוגי.

היל חשפה את האמת לאחר שאמה עברה טיפולי הפריה מלאכותית אצל רופא בשם ברטון קולדוול. התברר שקולדוול השתמש בזרעו שלו ללא הסכמה, מה שהוביל להולדתם של לפחות 22 ילדים, ביניהם היל ואחיה למחצה. לאחר גילוי האמת, בת ה-39 שיתפה את הסיפור עם חברים קרובים, ביניהם בן זוגה לשעבר. בדיקת DNA אישרה את החשש: גם בן הזוג לשעבר נולד כתוצאה מהפריית זרע לא חוקית של ד"ר קולדוול.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בדיקת DNA (צילום: אינג'אימג')
בדיקת DNA (צילום: אינג'אימג')

"הייתי בטראומה," סיפרה היל. "עכשיו אני מסתכלת על אנשים זרים וחושבת לעצמי, אם הוא יכול להיות אח שלי, כל אחד אחר יכול". מקרה זה הוא כנראה הראשון מסוגו בארצות הברית, שבו מתועד קשר רומנטי בין אחים למחצה שנוצרו כתוצאה מרשלנות רפואית. קורבנות נוספים של ד"ר קולדוול מתקשים להביא אותו לדין, ונתקלים בקשיים משפטיים רבים.

DNA (צילום: אינגאימג')
DNA (צילום: אינגאימג')

ד"ר ג'וליה וודוורד, מומחית לפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת דיוק, טוענת שבדיקות DNA מודרניות כמו 23andme מסייעות במניעת מקרים דומים בעתיד. לדבריה, רוב מקרי ההונאה בתחום הפריון אירעו לפני שנת 2000, וסיכוייו לחזור כיום נמוכים ביותר.