על פי דיווחים, ממשל ביידן מתכנן לשלוח לישראל אספקת נשק הכוללת פצצות, ערכות הנחיה מדויקות ומרעומים, זאת במקביל למאמציו להביא להפסקת אש בלחימה בין צה"ל לחמאס, כך על פי גורמים אמריקאים.

קלאסיקה: כמה חודשים לאחר "טבח נתניהו" - רה"מ מצא קמפיין חדש | בן כספית
החות'ים הודיעו: פגענו ישירות בספינה בריטית בים האדום

המשלוח המתוכנן, ששוויו מוערך בעשרות מיליוני דולרים, כולל כ-1,000 פצצות MK-82, תחמושת KMU-572 Joint Attack Direct שמוסיפה הנחיה מדויקת לפצצות ופתילי פצצות FMU-139. גורמים רשמיים ציינו כי ההעברה עדיין נמצאת בבחינה פנימית, ופרטים עשויים להשתנות לפני האישור הסופי של ועדות הקונגרס.

נושאת המטוסים האמריקאית בישראל (צילום: מרק ישראל סלם)
נושאת המטוסים האמריקאית בישראל (צילום: מרק ישראל סלם)

לפי הדיווחים ב"וול סטריט ז'ורנל", ההחלטה עוררה תהיות נוכח האפשרות שצה"ל יתקוף בעיר רפיח, לשם ברחו למעלה ממיליון פלסטינים מאז תחילת המלחמה. לפי התקשורת הזרה, הצד הישראלי בלחימה מתכנן להרחיב את המערכה הצבאית באזור כדי לתקוף פעילי חמאס המסתתרים בין אזרחים.

פעילות צה"ל בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

ארה"ב סיפקה לישראל כ-21,000 אמצעי לחימה מונחים מדויקים מאז תחילת המלחמה, וישראל השתמשה בכמחצית מהם. לפי הערכת המודיעין האמריקני, שאר הנשקים מספיקים לישראל כדי להחזיק 19 שבועות נוספים של לחימה בעזה. טווח זה יצטמצם לימים המידה ותיפתח חזית נוספת נגד חיזבאללה, שבסיסה בלבנון, לפי מקורות בארה"ב.

נושאת המטוסים האמריקאית בישראל (צילום: מרק ישראל סלם)
נושאת המטוסים האמריקאית בישראל (צילום: מרק ישראל סלם)

גורמים ביטחוניים ציינו כי המשלוח ימומן באמצעות סיוע צבאי אמריקאי לישראל, וכי נשק מונחה מדויק יאפשר לישראל לכוון טוב יותר למנהיגי חמאס ולתקוף באזורים בהם כוחות האויב מבוצרים תת-קרקעית. עם זאת, רבים הביעו דאגה מההשלכות ההומניטריות של המשלוח, וקראו לישראל להציג תוכנית להגנה על אזרחים לפני ביצוע המתקפה המתוכננת ברפיח. ההחלטה מדגישה את המתיחות בין תמיכתה של ארה"ב בישראל לבין רצונה לסיים את המלחמה בעזה.