מעוניינים? אונר"א פרסמו לפני כמה ימים ברשת החברתית לחיפוש עבודה "לינקדאין" פוסט ובו כתבו שהם מחפשים עובדים, והתגובות לא איחרו להגיע.

דובר אונר"א על המנהרה שנמצאה במטה: "לא ראיתי, העובדים הולכים ב-14:00 הביתה" | דיווח
קריסת אונר"א דווקא כעת בעיצומה של מלחמה עלולה להיות אסון | ד"ר ענת הוכברג-מרום

תיעוד מנהרת הטרור מתחת למטה אונר"א (צילום :דובר צה"ל)

הארגון, שפיטר כמה מעובדיו לאחר שהתברר כי השתתפו בטבח חמאס, כתב ברשימת הדרישות כי הצוות של אונר"א "צפוי לעמוד בסטנדרטים גבוהים של יעילות, ניטרליות ויושרה", ובנוסף, ציינו, שזה כולל גם את "כבוד ומחויבות לזכויות האדם", וגם: "אמצעים לא אלימים להתמודדות עם כל מיני סכסוכים". הם כתבו שרק מי שמתחייב למלא באופן מלא וללא תנאים את הערכים שהציגו, צריכים לשקול את המועמדות.

הארגון, הוסיף כי המועמדים שלא ישקלו לקבל לעבודה הם אלו ש"ביצעו הפרות של חוק זכויות האדם הבינלאומי, הפרות של המשפט הבינלאומי, ניצול מיני, התעללות מינית או הטרדה מינית", והוסיפו: "אם יש סיכוי סביר להאמין שביצעו אחת מהפעולות האלו - לא יוכלו להתקבל לעבודה". הם הוסיפו שיכולים לפסול מועמדים שנמצאים ברשימת הסנקציות של האו"ם.

פעילי אונר''א משתתפים בטבח  (צילום: דוברות שר הביטחון)
פעילי אונר''א משתתפים בטבח (צילום: דוברות שר הביטחון)

התגובות, על הפוסט, כאמור, לא איחרו להגיע. אחד מהמשתמשים כתב ברוסית: "אין לי ניסיון בפעולות טרור, אבל אני יכול להכין סרטונים עצובים". משתמשת אחרת כתבה לו: "נשמע שימושי". משתמשת אחרת שאלה: "מה קרה לעובדים הקודמים שלכם?", ומשתמשת נוספת ענתה לה: "הם מפוצצים בעובדים. סליחה, העובדים שלהם מפוצצים" (התגובה המקורית: They are expanding. Sorry, exploding).

אחר ענה: "הם נחטפו על ידי חברה אחרת" (המקורית: they got headhunted by another ‘firm’), ומישהי נוספת הגיבה: "הם נשחקו מעבודה" (Burnt at work). מישהו אחר תהה: "אם אשתתף בטבח, האם אקבל בונוס? חבר שלי מעזה אמר לי שאתם נותנים בונוס נוסף על חריגה מהתוכנית".

אחר תהה: "מקבלים תוספת כספית על משמרות מתחת לאדמה? אני לא קלסטרופובי, אבל חללים קטנים מלחיצים אותי". אחרת שאלה, "האם אני חייבת להרוג יהודים?", וגולש ענה לה בחזרה: "זה תלוי בקונטקסט, תודה ששאלת", וזאת בהתייחס לתגובותיהן של נשיאות האוניברסיטה כשסירבו לגנות אנטישמיות ואמרו: "זה תלוי בהקשר".

 מקס ברנשטיין בתגובה לפוסט של אונר''א: ''הנה, תיקנתי לכם'' (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מקס ברנשטיין בתגובה לפוסט של אונר''א: ''הנה, תיקנתי לכם'' (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כאמור, ברשימת הדרישות כתב הארגון: "המשימה של אונר"א היא לעזור לפליטים פלסטיניים להגשים את מלוא הפוטנציאל שלהם בהתפתחות האנושית בנסיבות הקשות שבהן הם חיים". משימה חשובה, אך מנוגדת לעובדה שלפני כמה ימים התברר שארגון הטרור חמאס השתמש במפקדה של הארגון וחפר תחתיו מנהרות.

מנהרה מתחת למטה אונר''א בעזה (צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
מנהרה מתחת למטה אונר''א בעזה (צילום: REUTERS/Dylan Martinez)