כולנו יודעים שצריך לצחצח שיניים פעמיים ביום, אבל זה לא תמיד מספיק כדי לשמור על ריח נעים מהפה. רופא שיניים חושף טעות נפוצה שעשויה לפגוע במאמצים שלנו לשמור על ריח הנשימה.

ד"ר דאז סינג, רופא שיניים בכיר במרפאת "אולי ודארש ליברפול", אמר ל-The Mirror הבריטי שאנשים רבים נוטים להזניח את לחיי הפנים בזמן הצחצוח. לדבריו, הזנחה זו עלולה לגרום לריח רע מהפה ולבעיות בריאותיות בפה. בראיון למטרו, אמר ד"ר סינג: "צחצוח שיניים הוא חלק חשוב בשמירה על היגיינת הפה, וחשוב לכלול את הלשון והלחיים הפנימיות בשגרת הטיפול."

צחצוח שיניים (צילום: ingimage ASAP)
צחצוח שיניים (צילום: ingimage ASAP)

הוא הוסיף: "הלשון והלחיים הפנימיות יכולות לאכלס חיידקים רבים, שאריות מזון ותאים מתים. אם לא ננקה את האזורים האלו, החיידקים יתרבו ויגדילו את הסיכוי לריח רע מהפה, היווצרות אבנית שן ובעיות אחרות בפה. רוב המקרים של ריח רע מהפה (הידוע בשם האליטוזיס) נגרמים מחיידקים בפה, בעיקר על הלשון".

לדבריו, הדרך הטובה ביותר לטפל בריח רע מהפה היא צחצוח הלשון באופן קבוע. הוא הסביר: "צחצוח הלשון יסייע בהסרת החיידקים שגורמים לריחות לא נעימים. פלאק, שכבה דביקה של חיידקים, עלולה להצטבר על השיניים, הלשון והלחיים הפנימיות. צחצוח שיניים קבוע מסייע בהסרת הפלאק ומונע ממנו להפוך לאבנית שן, שיכולה להוביל למחלות חניכיים ועששת".

צחצוח שיניים (צילום: ingimage ASAP)
צחצוח שיניים (צילום: ingimage ASAP)

עוד הוא הסביר: "אם לא נצחצח את הלחיים הפנימיות, הפלאק עלול להצטבר לאורך קו החניכיים. זה עלול לגרום לדלקת חניכיים ועם הזמן, עלול להוביל למצבים חמורים יותר כמו דלקת חניכיים כרונית".

אמנם רוב האנשים מתמקדים בעיקר בשיניים, אך ד"ר סינג מדגיש שניקוי חלקים אלו חשוב מאוד לבריאות הפה. טיפול באזורים אלו יכול להביא ליתרונות בריאותיים רבים. רופא השיניים ממליץ גם להשתמש במברשת שיניים בעלת סיבים רכים כדי למזער את הסיכון לגירוי החניכיים או נזק.