צ'ארלס אולסן, תושב רוקלנד קאונטי, ניו יורק, הגיש תביעה נגד מקדונלד'ס בטענה שפרוסת גבינה שנמצאה בטעות בביג מק שלו כמעט גרמה למותו בפברואר 2021. למרות המקרה, אולסן עדיין אוכל במקדונלד'ס, אך רק מזמין המבורגר רגיל ללא תוספות.

דווח כי האיש סובל מאלרגיה חמורה למוצרי חלב. לדבריו, לאחר ביס אחד מההמבורגר המפורסם, הוא לקה בתגובה אלרגית קשה ונאלץ להתפנות לבית החולים. בעקבות המקרה, הוא נמנע כמעט לחלוטין מאכילה במסעדות. אולסן הזמין את ההמבורגר דרך DoorDash וציין בבירור את האפשרות "ללא גבינה", כפי שעשה פעמים רבות בעבר. כשהגיע האוכל, המבורגר נראה תקין ולא היו סימנים לכך שההזמנה שונתה.

מקדונלד'ס (צילום: רויטרס)
מקדונלד'ס (צילום: רויטרס)

בתצהיר שהוגש באמצעות עורך דינו, הלקוח סיפר: "התחלתי לאכול, ותוך זמן קצר הרגשתי שאני מפתח תגובה אלרגית. כשהבנתי את חומרת המצב כבר היה מאוחר. כאשר הרגשתי שהגרון שלי מתכווץ וקשה לי לנשום, חשבתי שאני עלול למות". אולסן וחברתו הזמינו אובר לבית החולים מחשש שהאמבולנס יגיע באיחור. בבית החולים הוא קיבל טיפול תרופתי שכלל אפינפרין, בנדריל וסטרואידים, אשר מנע את הצורך בהנשמה מלאכותית.

התביעה הוגשה נגד סניף מקדונלד'ס שנסגר מאז. עורך דינו של אולסן הדגיש כי מסעדות חייבות להיות קשובות יותר ללקוחותיהן, שכן אלרגיות למזון הן "עניין של חיים ומוות". אולסן מקווה שהסיפור שלו יעלה את המודעות לחומרתן של אלרגיות למזון וכי מסעדות ינקטו בצעדים למנוע מקרים דומים בעתיד.