אולנה בילוזרסקה, הגיבורה הלאומית של אוקראינה, חושבת שהנשיא הרוסי ולדימיר פוטין יירצח לפני שיועמד לדין ב"בית הדין הבינלאומי", ומשתוקקת להזדמנות לחסל אותו בעצמה.

בילוזרסקה בת ה-44, הפכה לגיבורה באוקראינה לאחר שצולמה מוציאה להורג שני חיילים רוסים. לפי המקור שפורסם על ידי העיתונאית מייב קייב, הלוחמת החלה את הקריירה הצבאית שלה כצלפית מתנדבת ב-2014, וב-2018 הפכה לקצינה לאחר שבמשך שנתיים הובילה כוחות בדונבס.

למרות ששוחררה מהשירות ב-2020, בילוזרסקה חזרה מיד לחזית כאשר פוטין פלש לאוקראינה ב-24 בפברואר 2022, וכיום היא משרתת ביחידה המיוחדת "ארטן" של אוקראינה, ומובילה משימות נועזות נגד הכוחות הרוסים. בת ה-44, שזקפו לזכותה לפחות עשר הריגות שאושרו, חושבת שפוטין "לא יחיה כדי לראות את בית הדין הבינלאומי שם יישפט".

היא אמרה ל-The Sun הבריטי: "כשהאליטה הרוסית תבין ששלטונו של פוטין הופך לבלתי רווחי עבורם, הוא יורעל או יירצח בידי עושי דברו. כמובן שהייתי הורגת אותו אם יכולתי - אבל זה נראה לי בלתי אפשרי שאקבל הזדמנות כזאת". עוד היא הוסיפה: "המנהיג הרוסי הבא לא יהיה ידיד של אוקראינה, אבל הוא יצטרך לחפש דרכים לעשות שלום עם מדינות המערב כדי לבנות מחדש את רוסיה שסועת המלחמה, ולכן ייאלץ לעשות כמה ויתורים".

כשנשאלה על פוטין, בילוזרסקה אמרה: "אדם לא הולם. אם פוטין יצליח לכבוש את אוקראינה, הקורבנות הבאים שלו יהיו מולדובה, פולין, המדינות הבלטיות ופינלנד. פוטין כבר איים על פינלנד בעבר בגלל הצטרפותה לנאט"ו".