מדען לשעבר בסוכנות החלל האמריקנית נאס"א, ויליאם ברוקי, הזהיר כי כדור הארץ עלול להפוך ל"כוכב לכת נטוש" בדומה למיליארדי כוכבי לכת אחרים בחלל, אם לא נתעורר וננקוט בפעולה משמעותית כנגד משבר האקלים.

ברוקי, שהוביל את משימת קפלר של נאס"א שבחנה חלק משביל החלב בשנת 2009 כדי לחפש אחר כוכבי לכת ראויים למגורים, טען כי תפקידו במשימה גרם לו להרהר מחדש בגורלו של כדור הארץ. הוא אמר: "אם לא יהיו לנו החוכמה והטכנולוגיה להגן על הביוספרה שלנו, היא עלולה להפוך אחת מיני עולמות נטושים רבים אחרים".

כדור הארץ (צילום: רויטרס)
כדור הארץ (צילום: רויטרס)

ברוקי ציין את גילויים של אלפי כוכבי לכת חדשים במשימת קפלר, שבאף אחד מהם לא נמצאו סימנים לחיים. לדבריו, תצפיות אלו מעלות את החשש ששינויי האקלים עשויים להיות הסיבה לכך שאין חיים על כוכבי לכת רבים: "שינויי אקלים גורמים לשינויים באוקיינוסים וטמפרטורות, וכל אלה משפיעים באופן דרמטי על הביוספרה. זה מדאיג אותי לראות אנשים שלא מבינים את המורכבות של המערכת שלנו ומשנים אותה בצורה כה דרסטית".

המדען סיכם באזהרה: "אנחנו צריכים לחשוב ברצינות רבה על איך אנחנו מגנים על הביוספרה ועל האקלים שלנו. לא צריך שינוי גדול כדי להפוך את כדור הארץ לבלתי ראוי למחיה עבור בני אדם".